دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سید علی گیلانی به عنوان مجاهدی آگاه و از شخصیت های برجسته کشمیر یاد کرد که تلاشش برای ترویج فرهنگ وحدت میراثی ماندگار است.

تلاش‌های سید علی گیلانی برای ترویج فرهنگ وحدت یک میراث ماندگار است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت سید علی گیلانی از شخصیت‌های برجسته کشمیر نوشت: رحلت مجاهد آگاه و نستوه، جناب سید علی گیلانی، از شخصیت‌های برجسته کشمیر موجب تأسف و تألم شد. اقدام‌های روشنگرانه و مستمر او در بسط فرهنگ و معارف اسلامی و دفاع از حقوق مردم، او را به یکی از رهبران مسلمانان کشمیر مبدل ساخت.

وی افزود: سال‌ها تلاش مؤثر آن فقید سعید برای ترویج فرهنگ وحدت و اخوت در بین مسلمانان منطقه کشمیر، سنت حسنه‌ای است که میراثی ماندگار برای پیروان آن مرحوم برجای گذارده است.

گیلانی از رهبران ارشد آزادی طلب در منطقه مسلمان نشین کشمیر چهارشنبه شب در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او که متولد هفتم مهرماه ۱۳۰۸ شمسی بود با ورود به عرصه سیاسی و تقویت جبهه آزادی طلب در کشمیر ریاست حزب جماعت اسلامی را برعهده گرفت. گیلانی بعدها یک جنبش آزادی طلب موسوم به کنفرانس همه‌حزبی حریت را تاسیس و رهبری آن را عهده دار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.