استاندار خراسان رضوی با تاکید بر برخورد شدید با گران‌فروشان گفت: قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم باید طی یک هفته به نرخ مصوب برگردد و نظارت‌ها بر بازار برای برخورد بازدارنده با گران‌فروشان باید در اسرع وقت تشدید شود.

 قیمت اقلام مصرفی مردم باید به نرخ مصوب برگردد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان  در نشست کارگروه تنظیم بازار  خراسان رضوی  که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی کنترل قیمت‌های بازار از اولویت‌های ما است و پذیرفته نیست که قیمت برخی کالاها به فاصله یک شبانه‌روز مجددا افزایش یابد و این جز سودجویی معنایی ندارد.
وی با تاکید بر لزوم برخوردهای شدیدتر با گران‌فروشان، افزود: ضروری است نظارت‌ها در برابر گران فروشی تشدید شود که باید علاوه بر استفاده از ظرفیت بسیج، دستگاه‌های گوناگون پای کار باشند و برخوردهای بازدارنده با گرانفروشان فورا آغاز شود.

معتمدیان با اتمام حجت به گران فروشان و فروشندگان اقلام گوناگون در بازار، تصریح کرد: قیمت‌های اقلام اساسی و مصرفی مردم باید تا پایان هفته طی یک برنامه ضربتی به قیمت مصوب برگردد و در این خصوص هیچ گونه کوتاهی در بحث نظارت‌ها مورد قبول نیست.

در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی ارائه شد که در نهایت با توجه و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی برای حل هر یک از این موارد در سطح ملی، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و از جمله مقرر شد برای تامین گندم مورد نیاز استان، سهمیه تعیین شده از دیگر استان‌ها، هرچه زودتر بارگیری و به استان حمل شود.

همچنین اگرچه بر اساس گزارش دستگاه های مربوط، خراسان رضوی در خصوص تامین کالاهایی مانند شکر، برنج و نهاده‌های دامی، مشکلی ندارد، اما طبق دستور استاندار بنا شد تا پایان سال جاری ذخایر کلی کالاهای اساسی مدیریت شود تا کمبودی در استان بروز نکند و در حوزه اقلام و کالاهای اساسی مثل مرغ، ذرت، جو و موارد مشابه، اقدام نظارتی مشترک توسط سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد و در صورت نیاز از ظرفیت بسیج و سایر دستگاه‌ها برای تقویت امر نظارت استفاده شود.

در نشست مزبور تصمیم بر این شد که به صورت مستمر نتیجه اقدامات در حوزه تامین کالاهای اساسی و اقدامات نظارتی به استاندار خراسان رضوی منعکس شود.

از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت لاشه گوشت و در مقابل افزایش قیمت گوشت، تاکید شد تا این موضوع در سطح شبکه بررسی و قیمت این کالا اصلاح شود و نیز مقرر شد در بخش افزایش قیمت لبنیات هم، موضوع پیگیری و با متخلفان برخوردهای قانونی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.