دیدبان حقوق بشر با انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا در برخورد با مسئله بحران پناهجویان از افغانستان آن را سنگدلانه و غیرانسانی خواند.

واکنش کشورهای اروپایی به پناهجویان افغان سنگدلانه است

به گزارش قدس آنلاین، دیدبان حقوق بشر با انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در برابر نحوه واکنش کشورهای اروپایی با پناهجویان افغان گفت: سران اتحادیه اروپا به جای نشان دادن رهبری و همدردی به پناهجویان افغان پیام داده کسانی که از افغانستان فرار می‌کنند حتی نباید به فکر یافتن پناهگاه امن در اروپا باشند.

دیدبان حقوق بشر با اشاره به نشست اخیر وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۳۱ آگوست نوشت: نمایندگان اتریش، دانمارک و جمهوری چک به معنای واقعی کلمه گفتند مهمترین پیام برای ارسال به افغان‌ها، ماندن در آنجا است و ما از منطقه برای کمک به شما حمایت خواهیم کرد.

«هورست سیهوفر» وزیر کشور آلمان نسبت به وعده‌های مشخص برای اسکان مجدد مهاجران افغان هشدار داد زیرا این امر می‌تواند افراد بیشتری را برای آمدن به اروپا تشویق کند و "ما این را نمی خواهیم".

دیدبان حقوق بشر ادامه داد: در حال حاضر هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا شعارهای خصمانه خود را با اقدامات مخرب تطبیق می‌دهند.

لهستان گروهی متشکل از ۳۲ افغان را در مرز خود با بلاروس دستگیر کرده و از درخواست پناهندگی آنها خودداری نموده است.

از سوی دیگر کرواسی افغان‌ها را به بوسنی باز می‌گرداند و یونان نیز ساخت دیوار ۴۰ کیلومتری را در مرز خود با ترکیه به پایان رسانده است.

این مطلب می‌افزاید که اتحادیه اروپا باید رویکرد انسانی‌تری را در مقابل پناهجویان افغان در پیش گیرد و به حقوق افغان‌هایی که برای درخواست پناهندگی به اروپا می‌رسند نیز احترام گذاشته و آن را تضمین کند.

دیدبان حقوق بشر همچنین تصریح کرد که سران اتحادیه اروپا وقتی درباره پناهجویان افغان صحبت می‌کنند باید بجای ترساندن آن‌ها از خود احترام، درک و همبستگی نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.