وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو آماده مشارکت در مراسم انتصاب دولت جدید افغانستان به شرط آن است که این دولت دربرگیرنده تمام بخش‌های جامعه افغانستان باشد.

شرط روسیه برای حضور در مراسم انتصاب دولت افغانستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه در کنفرانس خبری در مسکو گفت، کشورش قصد حمایت کامل از روند تشکیل دولتی را دارد که نماینده جامعه افغان با تمامی طیف‌های آن از جمله گروه طالبان و گروه‌های نژادی غیرپشتون یعنی ازبک، خزاره، هزاره و تاجیک باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: چنین دولت فراگیری به تنهایی ضامن انتقال قابل اعتماد به زندگی جدید است. اگر چنین شود به نظرم ما با کمال میل و خرسندی در چنین مراسم‌هایی با کشورهای مدعو دیگر که بر وضعیت این کشور تاثیرگذار هستند، شرکت خواهیم کرد.

او دعوت از روسیه به این مراسم را بعید ندانست.

لاوروف همچنین در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت، آمریکا تمایل به ماموریتی غیرممکن در توقف طرح خط لوله گاز "جریان شمالی ۲" دارد.

به گفته لاوروف، دولت بایدن موضعش در قبال خط لوله جریان شمالی ۲ را تغییر نداده و آنها همچنان علیه این طرح هستند. اما می‌دانند توقف آن غیرممکن است. بهتر است بدانید که به برخی ماموریت‌های غیرقابل تحقق علاقه دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.