نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در خصوص طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال که از سوی رئیس جمهوری پیش‌بینی شده، گفت: صنوف زیادی هستند که می‌توانند در اجرای این طرح به دولت کمک کرده و اجرای آن را ممکن سازند.

آمادگی اصناف برای اجرایی شدن ساخت یک میلیون مسکن در سال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین محمد شکریه افزود: دولت می‌خواهد کار بزرگی در نظام اقتصادی کشور انجام دهد. دولت بهتر است فراخوانی به اصناف دهند تا آن دسته از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی که مایلند در اجرای این طرح حضور فعال داشته باشند، ثبت نام کرده و ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این تعداد مسکن به کالاها و مصالح زیادی نیاز است و برخی از اصناف می‌توانند با تولید، توزیع و خدمات فنی این ملزومات را فراهم کنند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: طبیعی است که دولت باید اعتبارسنجی کرده و از ظرفیت صنوف استفاده کند. اما شرط استقبال اصناف از این طرح پایبندی دولت به قراردادهای مالی خود با اصناف است.

شکریه در ادامه تصریح کرد: روش‌هایی برای استفاده از ظرفیت صنوف در اجرای این مانند استفاده از شرکت‌های متمرکز یا شرکت های تخصصی می‌توان پیشنهاد داد.

وی افزود: یکی از پیشنهادها می‌تواند این باشد که واحدهای صنفی ثبت نام شده در قالب یک شرکت متمرکز خدمات خود را به دولت ارائه دهند. در این روش، دولت می‌تواند ساخت هر بلوک را به یک شرکت واگذار کند تا سرعت اجرا بالا برود. در مرحله‌های بعد هم می‌تواند آن‌ها را ارزیابی کند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که شرکت‌های تخصصی ایجاد شوند و هر صنف تفکیک شده، مجموعه‌ای تشکیل داده و در ادامه کار را بین خودشان تقسیم کنند.

وی تاکید کرد: با بررسی بیشتر می‌توان پیشنهادات دیگری هم به دولت ارائه کرد اما آنچه مسلم است این است که، با تسهیل ساخت و ساز و با استفاده از ظرفیت اصناف و پرهیز از تجربیات ناموفق گذشته می‌توان این مهم را با ضریب مطمئن‌تری پیش برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.