لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت معتقد است که سربازان آمریکایی به رغم خروج نظامی پرآشوب اخیر آمریکا از افغانستان که تا ۳۰ اوت تکمیل شد، مجددا به این کشور بازخواهند گشت.

سربازان آمریکایی دوباره به افغانستان بر می‌گردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای با بی.بی.سی اظهار کرد: ما مجددا به افغانستان بازخواهیم گشت همانطور که به عراق و سوریه بازگشتیم.

گراهام در پاسخ به سوال مجری این شبکه در خصوص اعتقادش به این که واشنگتن مجددا میل به بازگشت به افغانستان فعلی تحت کنترل دوفاکتوی طالبان خواهد داشت گفت که آمریکا انتخاب دیگری نخواهد داشت.

این سناتور استدلال کرد: ما مجبور خواهیم شد زیرا تهدید تروریستی بسیار بزرگ خواهد بود. او اضافه کرد که افغانستان می تواند تبدیل به کانونی برای "رفتار رادیکال اسلامی" و همچنین پناهگاهی امن برای تروریست‌های القاعده شود.

به گفته گراهام، آمریکا دقیقا به دلیل نگرانی‌های مربوط به ظهور عناصر تروریستی به عراق که هم اکنون در آن "۵۰۰۰ سرباز" مستقر هستند "بازگشت".

بی.بی.سی در ماه ژوئیه در پی مذاکرات بین مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا فاش کرد که هم اکنون ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقر بوده و به نیروهای محلی در این کشور در دفع تهدید داعش کمک می‌کنند.

گراهام ادعا کرد که آمریکا گزینه‌های کمی در خصوص رسیدگی به وضعیت کنونی در افغانستان دارد.

او خاطر نشان کرد: این راه حل من است: به مقاومت در پنجشیر کمک کنید، طالبان نخواهند توانست بر افغانستان حکومت کنند، آنها منفور مردم افغانستان هستند. در گذر زمان با مشاهده ظهور مقاومت چه اتفاقی می‌افتد؟ داعش بعد از آنکه کل این کشور بزرگ تحت کنترل طالبان در سال آینده میلادی ترک برداشته و یک طوفان مناسب برای حمله به منافع غربی‌ها را به راه بیندازد، می‌آید.

این سناتور جمهوریخواه اظهار کرد که در پاسخ آمریکا یا رویکردش این خواهد بود که "این دیگر مشکل من نیست" یا رویکردش این است که "ضربه بزنید قبل از آنکه آنها به شما ضربه بزنند".

ماه گذشته میلادی لیندسی گراهام گفت که نگران است که "رژه گروه های وحشتناک" در افغانستان به راه بیفتد. وی در مصاحبه با سی.بی.اس اظهار کرد: "شانس وقوع یک ۱۱ سپتامبر دیگر بسیار بالا است".

او پیشتر خواستار استیضاح جو بایدن از بابت رسوایی خروج اخیر از افغانستان و آشوب در اجرای بیرون کشیدن عوامل از این کشور شده و گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا "با سستی وظایفش به عنوان فرمانده کل قوا را اجرا کرد".

گراهام با لحنی تند گفت: من فکر نمی‌کنم به او مشاره بد داده باشند و او پذیرای آن بوده باشد. من فکر می‌کنم او مشاوره‌های معقول را نادیده گرفت. من فکر می‌کنم بهترین توصیف وقوع یک سستی در وظایف در عالی‌ترین سطح باشد".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.