صبح روز (دوشنبه) انتشار خبر فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی، محافل صهیونیستی را شوکه کرد.

بازی اسرای فلسطینی زندان جلبوع با نظام امنیتی رژیم صهیونیستی در یک عملیات پیچیده

بر اساس گزارش‌ها، آنها از طریق تونلی که حفر کرده‌ بودند، فرار کرده‌اند و در میان آنها نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود. منابع وابسته به جنبش جهاداسلامی در این خصوص به شبکه «المیادین» گفتند، فرمانده این عملیات فرار «محمود عبدالله عارضه» امیر اسرای جهاد اسلامی در زندان جلبوع است. جهاد اسلامی افزود، فرار این اسرا اقدامی قهرمانانه است که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را بشدت به لرزه در خواهد آورد.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: اینکه تعدادی از اسرای فلسطینی علیرغم تمام موانع امنیتی موفق شده‌اند آزادی خود با پس بگیرند، اقدامی قهرمانانه و شجاعانه و یک پیروزی بزرگ است. این جنبش افزود، اسرای فلسطینی با این اقدام، چالشی واقعی بر سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی تحمیل کردند، سیستمی که رژیم اسرائیل به آن مباهات می‌کند و مدعی است از بهترین‌ها در جهان است. نبرد برای آزادی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و خارج از آن ادامه دارد.

جنبش «مجاهدین» هم اعلام کرد: فرار این اسرا از زندان جلبوع یک پیروزی بزرگ است. این گامی عملی است که بشارت آزادی همه اسرا در آینده را دارد و نشان‌دهنده ایستادگی اسرای قهرمان ماست. تأکید می‌کنیم که این پیروزی بزرگ، یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ است که دروغین بودن هاله امنیتی دشمن صهیونیستی را که این رژیم درباره توانایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود ترسیم کرده، فاش کرد.

«محفوظ منور» مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرنگار قدس در ارتباط با اهمیت فرار این اسرا از زندان رژیم صهیونیستی گفت: این شش اسیری که موفق به فرار از زندان "جلبوع" شده و با دستان خود آزادی شان را رقم زدند، اسرایی بودند که رژیم صهیونیستی احکام سنگینی مانند حبس ابد را برای آنها صادر کرده بود. فکر فرار از زندان و بدست آوردن آزادی، فکر همه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی است، چرا که احکام ظالمانه ای علیه این مبارزان آزادی خواه صادر شده و اقدامات ظالمانه ای نیز در زندان علیه آنها انجام می شود.

محفوظ منور افزود: بنابراین طبیعی است که این اسرا از هر روش ممکنی برای آزادی خود استفاده کنند و در گذشته نیز عملیات حفر تونل سابقه داشته و تقریبا یک عملیات شایع در زندان های رژیم اشغالگر است، اما حجم عملیات اخیر و برنامه ریزی انجام شده برای آن توسط مبارزان جنبش جهاد اسلامی که عادت ندارند اسیر اشغالگران باقی بمانند، ما را به یاد عملیاتی که سال 1987 در زندان مرکزی رژیم صهیونیستی انجام شد می اندازد. آن عملیات شجاعانه و معروف منجر به انتفاضه فلسطین شد. این نشان می دهد که تلاش اسرا برای آزادی، دائمی است و علی رغم تمام موانع موجود، برای بدست آوردن آزادی خود در تلاش هستند. معروف است که زندان "جلبوع" به سبک زندان های آمریکایی مختص محکومان بزرگ ساخت شده و تدابیر امنیتی بسیار سنگینی دارد؛ بنابراین نحوه این عملیات از این حیث اهمیت زیادی دارد.

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ارتباط با پیامدهای این عملیات علیه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی حتی فکر این را هم نمی کرد که تعدادی از اسرا آن هم بدون امکانات بتوانند چنین عملیات پیچیده ای را در زندان "جلبوع" اجرایی کنند؛ اینکه اینهمه خاک از تونل چگونه خارج شده و چگونه پخش شده که هیچ یک از زندانبان های صهیونیستی متوجه آن نشده اند، به ویژه آنکه آنها مدام عملیات تفتیش و بازرسی از سلول ها را انجام می دهند؛ بنابراین اولین پیامد آن علیه این رژیم، دستپاچگی و اظهارات آشفته سران رژیم بوده و ممکن است در ادامه شاهد برخی بازداشت های کور توسط نظامیان صهیونیست از اردوگاه جنین به دلیل اینکه بیشتر اسرا از این اردوگاه بوده اند باشیم. همچنین این عملیات این پیام را برای جهان دارد که اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی مظلومانی هستند که از مبارزه خود دست برنخواهند داشت و تا رسیدن به آزادی کامل خود و وطن پیکار می کنند، جهانی که در مقابل جنایات صهیونیستی ساکت است و کوچکترین فشاری را برای آزادی اسرا به ویژه اسرای بیمار و زن اعمال نمی کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اسرای زندان "جلبوع" ضعف اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را اثبات کرد افزود: اما همچنین تأکید می کند که کسانی که این عملیات را برنامه ریزی و اجرا کردند، توانمندی های فکری و اجرایی بالایی دارند که می توانند نظام اطلاعاتی دشمن را به بازی بگیرند و جوانان فلسطینی و به ویژه رزمندگان مقاومت توانسته اند گپ های این نظام امنیتی را شناسایی و از نقاط قوت آن عبور کنند. این نشان می دهد که شما می توانید با هر نظام امنیتی هرچند مدعی مقابله کنید، اگر در مورد آن اطلاعات داشته باشید. این پیروزی و آزادی را به مردم فلسطین و اسرا تبریک می گوئیم و می خواهیم که این اسرا الگوی سایر اسرا برای آزادی باشند. این آزادی این پیام را به ملت فلسطین داد که چشمان بیدار اسرا و رزمندگان اجازه نمی دهد که اشغالگران هرآنچه را که میخواهند اجرایی کنند و ملت فلسطین باید از این اسرا حمایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.