مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه با اشاره به مغفول ماندن طرح بلندمدت تأمین آب این شهر، گفت: باگذشت ۱۹ سال از تصویب طرح ملی تأمین آب شهر تربت‌حیدریه هنوز این مهم محقق نشده است.

 طرح تأمین آب شرب شهر تربت‌حیدریه محقق نشد/ افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در هر پیک بیماری کرونا

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا عباسی با اشاره به‌ضرورت تأمین آب ۹۵هزار مشترک در تربت‌حیدریه اظهار کرد: آب و فاضلاب تربت‌حیدریه در راستای وظیفه ذاتی خود، باید هرساله آب موردنیاز شهروندان را به هر نحو ممکن تأمین کند که یکی از راه‌ها خرید آب از بخش خصوصی و ارتش است.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی و افزایش دمای هوا در سال جاری را بی‌سابقه دانست و افزود: قطعی برق تابستان امسال که تاکنون تجربه نشده بود شرایط خاصی را در تأمین آب شهروندان و ۱۲۰ روستای تحت پوشش ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورات بهداشتی باعث افزایش مصرف آب ۹۵هزار مشترک تحت پوشش شده است، بیان کرد: با هر پیک بیماری کرونا مصرف آب در شهرستان حداقل ۳۰درصد افزایش می‌باید.

عباسی یادآور شد: باوجود تلاش جدی همکاران و مدیریت شرایط، متأسفانه مشکلات جدی در تأمین آب شهر تربت‌حیدریه هنوز برطرف نشده است.
وی با اشاره به طرح میان‌مدت تأمین آب شرب این شهر خواستار اجرای طرح بلندمدت آب تربت‌حیدریه شد و تأکید کرد: در قالب طرح میان‌مدت آب شهر تربت‌حیدریه تاکنون نسبت به حفر سه حلقه چاه اقدام شده است و حفاری و دو حلقه چاه دیگر تا ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه همچنین از برگزاری نشست اعضای شورای حفاظت آب شهرستان خبر داد و یکی از مصوبات آن را تشکیل جلسه مشترک مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان اعلام و تأکید کرد: با شروع فصل پاییز و کاهش دما تصمیمات شورای حفاظت آب نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به تصویب طرح ملی تأمین آب شهر تربت‌حیدریه در سال۱۳۸۱ ابراز کرد: اگرچه هدف این طرح در تأمین پایدار آب شرب تربت‌حیدریه سال ۱۴۰۱ اعلام‌شده است اما تاکنون محقق نشده است.

عباسی اذعان کرد: درصورتی‌که اعتبار ملی به این طرح اختصاص داده نشود، ضربه بزرگی به بخش آب‌رسانی شهرستان وارد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.