روزنامه‌ای صهیونیستی از یک خطای امنیتی مهلک در زندان «جلبوع» پرده برداشت و نوشت، ممکن است همین اشتباه منجر به فرار موفقیت‌آمیز شش اسیر فلسطینی از زندان مذکور شده باشد.

افشای خطای امنیتی مهلک صهیونیست‌ها در زندان جلبوع

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته 6 اسیر فلسطینی موفق شدند از طریق حفر تونل، از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند؛ زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، نقشه مهندسی زندان نظامی «جلبوع» که شش اسیر فلسطینی از آن فرار کردند، پیش‌تر به شکل علنی در اینترنت منتشر شده است.

در ادامه این گزارش آمده، نقشه را دفتر مهندسی ناظر بر طراحی ساختمان زندان منتشر کرده و در دسترس همه کسانی است که می‌خواهند آن را مشاهده کنند.

هاآرتص ضمن مطرح کردن این احتمال که ممکن است نقشه مذکور به فرار موفق اسرا منجر شده، افزود، اما در مرحله فعلی دقیقا مشخص نیست که آیا این نقشه به اسرا در فرار از زندان کمک کرده است یا خیر.

این روزنامه به نقل از مقامی عالیرتبه در ادامه امور زندان‌های رژیم صهیونیستی نوشت: این یک خطای امنیتی آشکار از نوع درجه اول است. انتشار نقشه ساختمام یک زندان امنیتی، یک شکست امنیتی-اطلاعاتی برای ادامه امور زندان‌هاست که اجازه چنین امری را داده است.

زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی با نظارت کارشناسان ایرلندی ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. نام این زندان از کوهی که بر روی آن ساخته شده، گرفته شده است.

تدابیر امنیتی در این زندان بسیار سختگیرانه است و بیشترین سطح حفاظت از آن انجام می‎شود. اسرای فلسطینی متهم به انجام عملیات مقاومتی در زندان مذکور نگهداری می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.