رییس جمعیت هلال‌احمر گفت، این جمعیت بزودی اتباع بیگانه و مهاجران مقیم ایران را واکسینه می‌کند.

هلال‌احمر مهاجران مقیم ایران را واکسینه می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از جمعیت هلال احمر، کریم همتی روز سه شنبه گفت: پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد که یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال احمر قرار دهد.

وی ادامه داد: هلال احمر نیز به صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی در نظر خواهد گرفت. احتمالا یک میلیون دُز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی آغاز شود.

بدون شک یکی از اولویت های واکسیناسیون، ممانعت از شیوع کرونا است و با توجه به اینکه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند رفت و آمد از مبادی مرزی سبب ورود این ویروس و جهش های پیچیده و مرگبار آن به کشور میزبان می شود، اقدام جمعیت هلال احمر در واکسیناسیون مهاجران را باید در راستای حفظ سلامتی همگانی و قطع زنجیره انتقال ویروس دانست.     

جمعیت هلال احمر تا کنون ۱۸ محموله واکسن وارد کشور کرده و آخرین(هجدهمین) محموله نیز حاوی پنج میلیون دز روز یکشنبه چهاردهم شهریور ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.

تا کنون ۱۹ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۵۹۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۸۴۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دُز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.