معاون گردشگری تهران از مردم خواست هنگام خرید تورهای گردشگری از مفاد قراردادهای بسته شده با آژانس‌های مسافرتی مجاز مطلع شوند.

مردم به قراردادها هنگام خرید تورهای گردشگری دقت کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی رفیعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگوی تلویزیونی بیان کرد: هر روز با این موضوع برخورد می‌کنیم که شاید مردم از خدمات گردشگری شکایتی دارند؛ اما وقتی این اتفاقات را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که عدم شناخت مردم از حوزه گردشگری و شرکت‌های مسافرتی دلیل آن است چون خیلی از تورهای گردشگری که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود و مردم از آنها استفاده می‌کنند، غیر مجاز هستند و استانداردهای لازم را ندارند.

وی گفت: من از مردم می‌خواهم وقتی قصد خرید تور گردشگری را دارند، از مجاز یا غیرمجاز بودن شرکت‌های مسافرتی مطلع شوند. در پرتال گردشگری وزارت میراث فرهنگی نام دفاتر مجاز قید شده است. زمان خرید نیز موضوع عقد قرارداد را مورد توجه قرار دهند. در قراردادها محل رفت و آمد، هتل، بیمه و همه موضوعات درج شده تا اگر کسری خدمات بوجود آمد، رسیدگی کنیم و حق مردم ادا شود. شاید نیمی از دفاتر مسافرتی کل کشور در استان تهران هستند خیلی از آنها نیز از سطح خدمات بالایی برخوردارند.

رفیعی گفت: تهران دارای سابقه تاریخی بسیار پربار است بنابراین از هر گوشه‌ای که به آن نگاه شود می‌توان جاذبه فاخر دید. شاید مردم، تهران را به عنوان شهر کار و پرترافیک بدانند اما مسیرهایی به عنوان مسیرهای پیاده روی تعریف کرده‌ایم که می‌توانند قدم بزنند و جاذبه‌ها را ببینند.

وی افزود: بازار تهران به عنوان قلب بافت تاریخی در این موضوع تعریف شده است. مثل محور خیابان ولیعصر. شاید برخی از افراد فکر کنند که این خیابان تنها خیابان بلند خاورمیانه است اما اگر کنکاش کنید بسیاری از جاذبه‌های تهران در این مسیر قرار دارد.

رفیعی با بیان اینکه سی هزار نفر در حوزه گردشگری استان تهران فعالیت می‌کنند گفت: تهران جاذبه‌های اقلیمی و تاریخی زیادی دارد، در شمال تهران کوه و سرماست اما در فاصله کمی از پایتخت به کویر می رسیم. این جاذبه را کمتر پایتختی دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.