عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به وین گفت: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد که باید توزیع برابر واکسن کرونا بین همه کشورها تضمین شود.

 جزئیات افتتاحیه پنجمین جلسه IPU در وین/ رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: باید توزیع برابر واکسن کرونا در همه کشورها تضمین شود

به گزارش قدس آنلاین، الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به وین با اشاره به جزئیات مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، آی پی یو گفت: این مراسم با سخنرانی دبیرکل آی پی یو، رئیس آی پی‌ یو، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس مجمع نمایندگان زن آی پی یو، یک نماینده از مجلس افغانستان، برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه محور صحبت‌های سخنرانان در مورد تغییرات اقلیمی و مسائل افغانستان بود که در مورد تغییرات اقلیمی و آب و هوایی همگی بر این نکته تاکید داشتند که با مدیریت وضعیت فعلی کاری کنیم که بتوانیم این وضعیت بحرانی را پشت سر بگذاریم.

عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: در ارتباط با موضوع افغانستان نیز نکته محوری همه سخنرانان این بود که تغییرات اخیر در افغانستان امنیت و آزادی زنان را به خطر انداخته است و هرچه زودتر باید فکری به حال این موضوع شود.

آزاد خاطرنشان کرد: نکته محوری دیگر در مورد افغانستان در مطالب مطرح شده توسط سخنرانان مراسم افتتاحیه بحث پناهجویان افغانی به دیگر کشورها بود که همگی بر این نکته تاکید داشتند که نهادها و سازمان‌های بین المللی باید در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: نماینده زن مجلس افغانستان که جزو سخنرانان مراسم افتتاحیه بود عنوان کرد که نمایندگان زن مجلس افغانستان به دنبال تغییرات اخیر شرایط مناسبی ندارند و همگی برای اینکه ردیابی نشوند تلفن خود را خاموش می‌کنند.

عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: این نماینده زن مجلس افغانستان گفت که در مجامع و سازمان‌های بین المللی در مورد افغانستان اعلام موضع زیاد می‌شود اما تاکنون هیچ اقدام عملی خاصی از سوی این مجامع مشاهده نشده است.

آزاد خاطرنشان کرد: از دیگر مباحثی که در سخنرانی سخنرانان مراسم افتتاحیه به آن اشاره شد موضوع کرونا بود. در این باره رئیس آی پی یو عنوان کرد که این ویروس کوچک درس بزرگی به ما داد که همه کشورها در کنار هم باشیم و دست در دست یکدیگر نهیم تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: در ارتباط با موضوع کرونا هم رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز عنوان کرد که توزیع برابر واکسن کرونا بین کشورهای مختلف باید تضمین شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.