مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی از استقبال نکردن مردم مشهد از فیلم‌های جدید سینما خبر داد و گفت: آن‌طور که انتظار می‌رفت از «درخت گردو» استقبال نشد.

مردم مشهد از «درخت گردو» استقبال نکردند/ چوب لای چرخ سینما نگذارید

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا بهبهانی  در رابطه با وضعیت فروش و استقبال مردم از فیلم‌های جدید سینما، اظهار کرد: مردم از فیلم‌های جدید سینما استقبال نکردند و آمار فروش بسیار پایین است. هرچند که «درخت گردو» فیلم بسیار خوبی است، اما تصور می‌کنم که در مناطق کُردنشین مخاطبان بیشتری داشته باشد؛ چراکه از ابتداء اکران در مشهد تاکنون مخاطب زیادی نداشته و آن‌طور که ما فکر می‌کردیم در بالا رفتن آمار فروش تأثیری نداشته است.

وی با اشاره به تعداد کم حضور مخاطبان سینما در هر سانس، افزود: روز گذشته ۷۰ نفر برای تماشای فیلم «درخت گردو» به پردیس سینمایی هویزه مشهد آمدند و در هر سانس تعداد کمی از مخاطبان در سالن‌های سینما می‌نشینند، به طوری که اگر بخواهیم بالاترین تعداد افراد داخل هر سانس را حساب کنیم باید بگویم که حداکثر ۲۰ نفر در سالن‌های سینما حضور پیدا می‌کنند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی در رابطه با دلیل حضور نیافتن مردم در سینماها، بیان کرد: وقتی یک مکان فرهنگی برای مدتی تعطیل و سپس بازگشایی می‌شود، مردم رغبت خود برای رفتن به آن مکان را از دست می‌دهند و گاهی حتی از بازگشایی آن اطلاع ندارند، به طوری که اکنون در تماس‌هایی که با سینماها گرفته می‌شود مردم سئوال می‌کنند که مگر سینما باز است و بر این اساس به نظرم تغییر وضعیت کرونا و تعطیل کردن اماکن فرهنگی مردم را سرگردان کرده است.

بهبهانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها درگیر بیماری کرونا هستند و سینما را در اولویت برنامه‌های خود قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: فیلم «دینامیت» فروش بسیار خوبی داشت، اما از فیلم‌های جدید استقبالی نشد و من تصور می‌کنم که مردم در شرایط کنونی، بیشتر به دنبال فیلم‌های کمدی و طنز می‌گردند تا با خندیدن در سینما کمی روحیه‌شان تغییر کند. برای همین است که فروش «دینامیت» هنوز به نسبت فیلم‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ کشور چراغ سینما را روشن نگه‌داشته‌ایم و از افراد و نهادهای مختلف خواهشمندیم که چوب لای چرخ سینما گذاشته نشود، تصریح کرد: راهکار استقبال دوباره مردم از سینماها این است که اطلاع‌رسانی خوبی صورت بگیرد و نهادهای مختلف پای کار بیایند تا مردم متوجه شوند سینما باز است و خطری در شیوع بیماری کرونا ندارد. تا کنون یک نفر هم از آمدن به سینما به بیماری کرونا مبتلا نشده؛ چراکه تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در آن رعایت می‌شود و حالا که تعداد حضور مردم در سالن‌ها به شدت پایین است، هیچ خطری مخاطب سینما را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.