۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 767797

شهر اصفهان، علاوه بر اینکه در خود بهترین و چشم نواز ترین جاذبه های گردشگری را جای داده است، در اطراف اصفهان نیز جاذبه هایی فوق العاده و بی نظیر واقع شده اند که در سفر به اصفهان می توانید از آن ها دیدن کنید سفر و گشت و گذاری کامل در اصفهان داشته باشید.

مکان های دیدنی اطراف اصفهان با آدرس

اکثر مسافرانی که به اصفهان سفر می کنند از مکان های دیدنی اطراف اصفهان آگاه نیستند. به همین خاطر در این صفحه می خواهیم بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان را به شما معرفی کنیم تا قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما با این جاذبه ها آشنا و در سفر به اصفهان از آن ها دیدن کنید. با ما همراه باشید.

زیباترین روستاهای اطراف اصفهان

دهکده گلستان کوه، سرزمین لاله های واژگون

حدود 12 کیلومتر که از خوانسار عبور می کنید، منطقه ای حفاظت شده به اسم دهکده گردشگری گلستان کوه واقع شده است. گلستان کوه از بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان می باشد و در واقع بهشت علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی به شمار می رود. دهکده گردشگری گلستان کوه در کیلومتر 12 جاده خوانسار به سمت اصفهان و روبروی سد خاکی باغکل قرار گرفته است. با رفتن به این منطقه در فصل بهار، لاله‌های واژگون برق به چشمانتان خواهند انداخت. چشمه های جوشان و طبیعی، از دیگر جذابیت های گلستان کوه خوانسار می باشد و دارای خواص درمانی می باشند. دهکده گردشگری گلستان کوه دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی مثل هتل 5 ستاره، ویلای اجاره ای، پارک آبی، استخر، سونا، جکوزی، زمین ورزشی، رستوران، پارک، بازارچه و بازی های تفریحی می باشد. بهترین زمان سفر به گلستان کوه فصل بهار است.

کوه صفه اصفهان

کوه صفه یکی دیگر از مکان های دیدنی اطراف اصفهان می باشد که به خاطر فاصله کمی که از اصفهان دارد و علاوه بر آن  امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی خوبی مناسبش، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در حقیقت کوه صفه یکی از نمادهای شهر اصفهان محسوب می شود. از هر جای شهر اصفهان که روی بچرخانید، خودنمایی کوه صفه را خواهید دید. کوه صفه با نورپردازی چشم نواز شب ها نیز بیشتر نظرها را به خود جلب می کند.

کوه صفه اصفهان تقریبا مثل بام تهران می باشد، چرا که با قرار گرفتن در بالای کوه صفه، کل شهر اصفهان زیرپایتان قابل مشاهده است. کوه صفه در جنوب غربی اصفهان واقع شده است و به خاطر ارتفاع مناسبی که دارد، محل خوبی برای علاقه مندان به پیاده روی، کوهنوردی و سنگ نوردی می باشد. صخره های بلند یکی از ویژگی های چشم نواز صفه می باشد که باعث گسترش ورزش کوهنوردی تخصصی و سنگ نوردی در این شهر شده است. مردم محلی به این دلیل که محیط سنگی صافی دارد، این منطقه را صفه نامگذاری کرده اند.

البته تفریحات کوه صفه به اینجا ختم نمی شود و از دیگر تفریحات جذابی که در این مکان می توانید تجربه کنید، تله کابین صفه است. تله کابین کوه صفه اصفهان دارای 50 کابین چهار نفره می باشد و رسیدن به بام صفه را بسیار آسان کرده است. تله کابین کوه صفه همچنین دارای 2 خط 1850 متری و 650 متری می باشد که خط اول از بزرگراه شهدای صفه آغاز و تا گردنه باد رفته و خط دوم نیز از گردنه باد شروع و به قله شاهدژ می رسد.

از دیگر امکانات خوبی که در این منطقه برای گردشگران فراهم شده است، تعدادی رستوران و کافی شاپ، پارک کوهستانی، باغ‌ وحش، مرکز بولینگ با 10 خط بازی، شهربازی کودکان و بزرگسالان می باشند. کوه صفه اصفهان همچنین دارای جاذبه های طبیعی دیگری نیز می باشد. گردنه باد، چشمه درویش، چشمه پاچنار، غارها و آبشارهای بسیار هم از این قبیل جاذبه ها می باشند. با رفتن به کوه صفه اصفهان از بازدید از قلعه شاهدز کوه صفه غافل نشوید. شاهدز کوه یا قلعه دیو یک جاذبه تاریخی می باشد که در شمال غرب و بلندترین نقطه کوه صفه واقع شده است. معماری قلعه شاهدز به نحوی طراحی شده که هیچکس نتواند به راحتی داخل آن راه بیابد. سازندگان قلعه تاریخی شاهدز با استفاده از پرتگاه ها و دیواره های کوه در جاهای مختلف، مسیر نفوذ به قلعه را بسته اند.

جاهای دیدنی اصفهان

کویر ورزنه اصفهان

کویر ورزنه از دیگر جاهی دیدنی اطراف اصفهان می باشد. استان اصفهان کویرهای بسیاری دارد، ولی کویر ورزنه که به کویر خارا نیز معروف می باشد، از نزدیک ترین کویرهای اصفهان است. فاصله ماسه زار ورزنه تا اصفهان حدودا ۱۱۰ کیلومتر بوده و ریگزار ورزنه دارای وسعت تقریبی ۱۷۰۰۰ هکتار می باشد. ورزنه، در مرکز ایران قرار گرفته است و از توابع بخش بن ‌رود شهرستان اصفهان می باشد. در ورزنه به خاطر چادرهای سفیدی که خانم ها و دخترهای محلی بر سر می کنند به سفیدترین شهر ایران شهرت دارد. بهترین زمان سفر به کویر ورزنه یا همان کویر خارا فصل‌ پاییز می باشد ولی در فصل زمستان نیز می توان به ورزنه سفر کرد که در این زمان، دمای هوا در مقایسه با پاییز، کاهش چشمگیری دارد. تپه های ماسه ای کویر ورزنه دارای اشکال متفاوتی می باشند و به آن ها تپه های هلالی، طولی و هرمی نیز می گویند. تپه های هرمی ورزنه بسیار حیرت انگیز بوده و در نوع خود بی نظیر می باشند. جاذبه های دیدنی کویر ورزنه که می توانید به هنگام رفتن به این مکان از آن ها لذت ببرید، تپه های شنی و ماسه ای، کویر محو شده در افق، موزه مردم شناسی، قلعه قورتان، برج های کبوتر اژیه و پل تاریخی می باشند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که هرگز شتر سواری، سافاری، موتور چهارچرخ و زیپ لاین را در سفر به کویر ورزنه از دست ندهید. بسیاری از هموطنان از سراسر ایران مثل شهرهای شمالی و جنوبی مانند اهواز با خرید بلیط هواپیما اهواز اصفهان به این شهر سفر می کنند، اما باید بدانید که اگر در سفر به اصفهان تصمیم گرفتید به کویر ورزنه بروید، باید کفش مناسب پیاده روی، کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی، لباس طبیعت گردی، آب آشامیدنی و لباس گرم اضافه به همراه داشته باشید و سفر با تورهای گردشگری و یا راهنمای سفر متخصص به ورزنه را فراموش نکنید.

قنات مون اردستان، تنها قنات دو طبقه جهان

قنات مون که در یکی از محله های شهرستان اردستان در استان اصفهان واقع شده است، با عنوان حیرت انگیزترین و تنها قنات دو طبقه در دنیا شناخته شده است. قدمت ساخت قنات مون اردستان حدودا به بیش از 800 سال رسیده و در سال 1382 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. ساختار مهندسی قنات مون اردستان یک نکته بسیار پیچیده و عجیب دارد و آن هم این است که در هر طبقه از این قنات آب به طور مستقل در جریان می باشد، طوریکه آب دو طبقه با یکدیگر مخلوط نخواهد شد. قنات مون اردستان که تنها قنات دو طبقه جهان می باشد و که از شاهکارهای مهندسی ایران باستان محسوب می شود، یکی از متعجب کننده ترین و تنها قنات دو طبقه دنیا، در تیرماه سال 1395 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و از زیباترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان می باشد. آب قنات مون اردستان در طبقه زیرین گرمتر و در طبقه رویی شیرین و گوارا بوده و و در گذشته به عنوان آب آشامیدنی استفاده می شده است.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان در تابستان

دهکده تفریحی زاینده رود اصفهان

دهکده تفریحی زاینده رود اصفهان یکی از زیباترین مکان های دیدنی اطراف اصفهان می باشد و در چادگان قرار گرفته است. دهکده تفریحی زاینده رود در کنار سد چادگان و ساحل دریاچه پشت سد واقع شده است. دهکده تفریحی زاینده رود اصفهان از امکانات تفریحی و مناظر طبیعی خیلی خوبی برخوردار می باشد و این امکانات تفریحی رفاهی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی، زمین ورزش، مجموعه تجاری، رستوران، چایخانه سنتی و استخر می باشند. علاوه بر آن به منظور احداث تله کابین و پیست‌ دوچرخه سواری در دهکده تفریحی زاینده رود اصفهان هم تصمیماتی اتخاذ شده است.

آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان اصفهان

خیلی ها بر این باورند که جاهای دیدنی‌ اطراف اصفهان فقط به کویر و آثار تاریخی ختم می شود، اما در واقع به این شکل نیست و باید مد نظر داشته باشید که اصفهان از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار بوده و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کنند. در سفر به اصفهان از آبشارهای اطراف اصفهان غافل نشوید که اصفهان دارای آبشارهای بی نظیری است. آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان اصفهان یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی اطراف اصفهان می باشد و در 60 کیلومتری شهر سمیرم و روستای آب ملخ واقع شده است. همانگونه که مردم محلی می گویند، آبشار آب ملخ در اثر سقوط یک تخته سنگ ایجاد شده است. وجه تسمیه آبشار آب ملخ آب بخاطر ترکیبات مواد معدنی خاص این آبشار است که موجب نابودی ملخ های مهاجم خواهد شد. با وجود این ترکیبات در آب آبشار، از آن به عنوان یک آفت کش طبیعی در مزارع استفاده می شود. آبشار آب ملخ که نام دیگر آن تخت سلیمان می باشد، از آبشارهای خطرناک ایران به حساب می آید که از جای جای نقاط ایران مانند شهرهایی مثل تهران، مشهد، شیراز با بلیط هواپیما شیراز اصفهان و دیگر شهرها به اصفهان آمده و از این مکان زیبا بازدید می کنند.

بهترین زمان سفر به آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان اصفهان نیمه اول سال می باشد و برای رسیدن به آن باید به سمیرم رفته و در جاده سمیرم به سمت یاسوج، وارد روستای چهارراه و سپس به روستای آب ملخ بروید. برای رسیدن به آبشار آب ملخ از روستا تقریبا باید یک ساعت پیاده روی داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات خرید اینترنتی بلیط هواپیما بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.