مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در مصاحبه ای اعلام کرد: تحولات افغانستان صلاحیت و اعتبار بایدن را زیر سوال برد.

تحولات افغانستان صلاحیت و اعتبار بایدن را زیر سوال برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اِسکای نیوز، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام کرد که عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی کشورش در قبال افغانستان بر محبوبیت وی در داخل و اعتبارش در خارج از کشور گذاشته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران ترامپ در این مصاحبه گفت که تصمیم جو بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان را یک تصمیم «به طرز فاجعه‌بار بد» توصیف کرد.

وی که از تندروترین چهره های جمهوریخواه به شمار می آید در این باره ادامه داد: به نظر من همین حالا هم شاهد تاثیرات منفی بد (این تصمیم) بر میزان محبوبیت او هستیم و این موضوع می‌تواند به دستورکار سیاست داخلی او هم تسری یابد.

جان بولتون اضافه کرد: از منظر بین‌المللی، (موضوع افغانستان) صلاحیت، حرفه ای و اعتبار او را زیر سوال قرار داد. به نظر من تصمیم برای خروج (آمریکا از افغانستان) به طرز فاجعه باری بد بود و به نظر من بایدن از آن متضرر خواهد شد.

این در حالیست که ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در افغانستان دست آوردی جز افزایش ناامنی، فقر و خشونت برای مردم این کشور به همراه نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.