مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت، پکن "نسخه چینی" بمب‌افکن‌های استراتژیک دوربرد "بی ۵۲" که ارتش آمریکا در حمله به اهداف متخاصم در سراسر جهان در جریان جنگ از آنها استفاده می‌کند را در اختیار دارد.

پکن "نسخه چینی" بمب‌افکن‌های "بی ۵۲" آمریکا را در اختیار دارد

به گزارش قدس آنلاین، نشنال اینترست در گزارشی درباره بمب‌افکن‌های چینی نوشت: سه کشور در جهان بمب‌افکن‌های سنگین دوربرد در اختیار دارند که آمریکا، روسیه و چین هستند.

قدرت بمب‌افکن‌های سنگین چینی در مقایسه با نمونه‌های آمریکایی و روسی آن نسبتا کمتر است. این بمب‌افکن‌ها "اچ ۶" نسخه متفاوتی هستند که عنصر اصلی در قدرت نظامی چین محسوب می‌شوند.

به نوشته این مجله، بمب‌افکن‌های "اچ ۶" چینی نسخه بمب‌افکن‌ "تو ۱۶" هستند که اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد تولید کرد.

این مجله در ادامه می‌آورد، اما بمب‌افکن‌های چینی برد طولانی و کلاهکی که بمب‌افکن‌های سنگین آمریکایی و روسی دارند، ندارند. با افزایش توانمندی‌های نظامی چین در زمینه تولید بمب‌افکن‌های سنگین نسخه جدید بمب‌افکن‌ها با اسم "اچ ۶ کی" تولید شدند.

ارتش چین دو هنگ از بمب‌افکن‌های جدید با تعداد ۳۶ فروند بمب‌افکن "اچ ۶ کی" را در اختیار دارد. براساس گزارش این مجله، هواپیماهای "اچ ۶ کی" نسخه چینی بمب‌افکن‌های سنگین "بی ۵۲" هستند.

نسخه چینی دارای بدنه هواپیما با قابلیت تجهیز به جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفته پروازی و نیز گنجایش سوخت بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی است.

این مجله افزود: به رغم آن بمب‌افکن‌های "بی ۵۲" آمریکا همچنان طولانی‌ترین برد و نیز قدرت حمل بزرگترین سلاح در زمان جنگ را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.