سرانجام گابریل پین مشاور سابق تیم‌ملی فوتبال ایتالیا به جمع آبی‌پوشان در امارات ملحق شد تا فرهاد مجیدی پس‌از مدت‌ها بتواند از توانمندی‌ها و مشاوره‌های فنی این مربی ایتالیایی بهره‌مند شود. اما نکته مبهم ماجرا اینجاست که گابریل پین قادر به نشستن روی نیمکت استقلال برابر الهلال نیست؛

چراکه هنوز قرارداد این مربی ایتالیایی با باشگاه استقلال در فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ به ثبت نرسیده ازاین‌رو به‌احتمال بسیار زیاد مشاور ایتالیایی فرهاد مجیدی از روی سکو با کادر فنی و نیمکت استقلال در تماس خواهد بود.

حالا با این تفاسیر و با استناد به اظهارات اخیر مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برتر این نگرانی برای هواداران استقلال وجود دارد که پس‌از بازگشت کاروان استقلال از امارات تکلیف گابریل پین چه خواهد شد؟ آیا وی می‌تواند به‌عنوان دستیار روی نیمکت تیم حضور یابد یا به واسطه قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی به دلیل بدهی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال وی قادر به ثبت قرارداد رسمی با باشگاه استقلال نخواهد بود.

تناقض در اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال می‌تواند سرنوشت گابریل پین و همکاری او با استقلال را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار دهد، به‌ویژه آنکه دیروز فریبرز محمودزاده و جمشید نور شرق در گفت‌وگوهای متفاوت اعلام کردند درصورتی‌که باشگاه استقلال منع قانونی نداشته باشد، می‌تواند قرارداد گابریل پین را به ثبت برساند در غیر این صورت این باشگاه برابر آیین‌نامه صادره از سوی فدراسیون فوتبال در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری امکان همکاری قانونی با مربی ایتالیایی را ندارد و تنها این مربی می‌تواند در تمرینات تیم فوتبال استقلال شرکت کند و در بازی‌های رسمی حق نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت را ندارد.

با توجه به حساسیت‌های موجود درباره نحوه اجرایی این قانون بدون شک اگر آبی‌های پایتخت نتوانند قرارداد گابریل پین را به‌صورت رسمی در سازمان لیگ به ثبت رسانند مطمئنًا با توجه به محدودیت‌های ایجادشده از سوی سازمان لیگ برای باشگاه رقیب طرفداران و رسانه‌های منتقد فدراسیون فوتبال بابت همکاری استقلال و پین انتقادات تندوتیزی را به مجموعه مدیریتی فوتبال وارد می‌سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.