رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به آغاز حذف یکی از آلاینده‌های رودخانه دز گفت: عملیات اتصال بخشی از فاضلاب کوی حافظ دزفول به شبکه فاضلاب و انتقال به تصفیه خانه این شهر آغاز شد.

عملیات حذف یکی از آلاینده‌های رودخانه دز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا قپانچی پور افزود: پیرو نشست‌ها و پیگیری‌های فراوان، اجرای زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب کوی حافظ به رودخانه دز توسط شهرداری دزفول آغاز شده است.
وی ادامه داد: حدود پنج سال پیش، بر اثر گودبرداری انجام شده توسط شهرداری،  لوله‌های فاضلاب کوی حافظ آسیب دیدند که از آن زمان تاکنون فاضلاب به رودخانه دز سرازیر می‌شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده در این زمینه گفت: برای رفع این مشکل ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شوند تا آبفا برای اتصال لوله فاضلاب کوی حافظ به شبکه فاضلاب اقدام کند.

وی افزود: فاضلاب زیباشهر و تیپ زرهی نیز وارد رودخانه دز می‌شوند که ۳۰ درصد از عملیات در زیباشهر انجام شده ولی به علت نبود اعتبار ناتمام مانده است.
قپانچی پور بیان کرد: اقداماتی نیز در تیپ زرهی انجام شده و مزایده برای اتصال این تیپ به فاضلاب شهری توسط آبفا انجام خواهد شد.

 رودخانه خروشان دز از چند نقطه از جمله تیپ ۲۹۲ زرهی، کوی زیباشهر، کوی حافظ و چم گلک شاهد ورود فاضلاب است که باید اقدام لازم برای حذف این آلاینده‌ها انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.