رییس پارک علم و فناوری البرز از راه اندازی کارخانه نوآوری مدیریت پسماند کشور در این استان خبرداد.

کارخانه نوآوری مدیریت پسماند در البرز راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی عباسی امروز  در نشست حضوری و مجازی مدیریت پسماند که با حضور مسوولان دستگاه‌ها و اساتید برجسته دانشگاهی برگزار شد افزود: پارک علم و فناوری البرز یکی از اولویت‌های اصلی خود را مدیریت پسماند قرار داده و آمادگی برای  راه اندازی کارخانه نوآوری مدیریت پسماند کشور دارد و در این زمینه تلاش می‌کند به قطب مدیریت پسماند در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به برخی دستاوردها و ظرفیت‌ها پارک علم و فناوری البرز گفت: پارک علم و فناوری البرز حدود ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و ما تلاش می‌کنیم این پارک در چند زمینه تخصصی به قطب تخصصی تبدیل شود.

عباسی بیان داشت: باید پارک علم و فناوری البرز در چند حوزه به صورت ویژه و تخصصی ورود کند که یکی از آنها بحث پسماند و مدیریت پسماند است.

وی تاکید کرد: این موضوع بحث اصلی اغلب استانداران و مسوولان اجرایی کشور است و ما نمی‌توانیم به این امر مهم بی تفاوت باشیم.
عباسی با اشاره به اینکه شبکه سازی و ایجاد تعامل در حوزه پسماند یکی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری البرز است گفت: متخصصان و شرکت‌های فعال در حوزه پسماند را در پارک علم و فناوری البرز گردهم آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم بخش‌های علمی و اجرایی بتوانند نقش خود را در بحث مدیریت پسماند ایفا کند.
رییس پارک علم و فناوری استان البرز در ادامه با اشاره به نظر مساعد مدیران و کارشناسان حاضر در این نشست از آمادگی پارک علم و فناوری البرز برای راه اندازی کارخانه نوآوری مدیریت پسماند کشور در این پارک خبر داد و اعلام کرد: جلسات اتاق فکر مدیریت پسماند با حضور اساتید و صاحب نظران این حوزه ادامه می‌یابد.
سید حسین گلدانساز رییس پردیس کشاورزی منابع طبیع دانشگاه تهران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع پسماند در کل کشور گفت: کشورهای پیشرفته به موضوع پسماند توجه ویژه‌ای دارند.
وی با اشاره به ورود پارک علم و فناوری البرز به این مساله ملی و حیاتی افزود: پارک می‌تواند ضمن تجمیع دانش در زمینه فناوری‌های قابل اجرای مدیریت پسماند، به مشاوره‌های تخصصی پسماند و آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پسماند در سطوح مختلف بپردازد؛ همچنین ضمن پشتیبانی تحقیقاتی طرح‌های دانش بنیان به صنایع مختلف در زمینه حل معضلات پسماند کمک کند.
درجمع بندی این نشست نیز موضوعات مختلف برای اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند با حضور صاحب نظران، مدیران و اساتید مورد بحث و برسی قرار گرفت و شهرداری کرج  نیز برای اجرای این طرح قول همکاری داد و در انتها نیز مقرر شد دراین خصوص جلساتی مستمر و متعدد بطور جدی تشکیل شود.
 پارک علم و فناوری البرز تلاش می‌کند با حضور و هماهنگی فناوران، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌طور تخصصی و علمی به بحث مدیریت پسماند در کل کشور ورود کند.

۲۶۳ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.