۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 767979

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی ایران نسل فوق العاده ای دارد و به همین دلیل حتی می تواند شگفتی‌ساز جام جهانی شود.

تیم ملی نسل فوق‌العاده ای دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد نصرتی درباره برتری سه بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت:‌ این برد را به مجموعه تیم ملی و مردم کشورمان تبریک می‌گویم اما در راس برد مقابل عراق بازیکنان هستند که فوق‌العاده بودند و توقعی که از آنها داشتیم برآورده کردند. باید همین روند را پیش بگیریم. تیم ملی کشورمان نه تنها می‌تواند به جام‌جهانی صعود کند بلکه می‌تواند در آن رقابت‌ها هم شگفتی‌ساز باشد.

وی در خصوص تغییر کیفیت و استراتژی تیم ملی مقابل  عراق نسبت به بازی با سوریه گفت: عکس‌العمل کادر فنی درباره برنامه‌های حریف نسبت با دیدار با سوریه خیلی بهتر بود. در بازی قبلی ۳-۲  بازیکن که روی پست‌های خود مسلط نبودند، عملکرد خوبی هم نداشتند اما کادر فنی با تغییر آنها مقابل عراق اقدام هوشمندانه‌ای انجام داد. تغییر مدافعان راست و چپ تیم ملی کار خوبی بود زیرا این پست‌ها یکی از مهمترین‌ها در فوتبال روز دنیا هستند.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مدافعان چپ و راست باید همزمان چند فاکتور مثل بالا بودن قدرت هوازی، ارسال از جناحین،‌ عبور از حریف، توان بالا در کارهای دفاعی، قدرت سرزنی، پوشش به موقع فضای پشت سر خود و حتی مدافعان میانی را با هم داشته باشند. امید نورافکن برای اولین بار در مقدماتی جام‌جهانی در ترکیب اصلی قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت. صادق محرمی هم پس از رفع مصدومیت نمایش تقریبا  خوبی داشت اما هر دو بازیکن باید بهتر شوند. در کل تیم ملی باید برای نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی روز به روز در دفاع  و حمله پیشرفت کند.

نصرتی با اشاره به وضعیت تیم عراق اضافه کرد: دیک ادووکات قبل از بازی گفت عراق از هیچ تیمی نمی‌ترسد. آنها می‌خواستند با فشرده بازی کردن فضا را از تیم ما بگیرند اما خوش‌شانسی ما بود که گل اول را زود به ثمر رساندیم و همین امر سبب شد عراقی‌ها جلوتر بیایند و بازی باز شود. کیفیت زمین ورزشگاه خلیفه دوحه بالا و ابعادش هم استاندارد بود. این زمین کمک کرد بچه‌ها بتوانند فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند. همه این مسائل مهم است از وقتی عراق بازتر بازی کرد توانستیم موقعیت‌های بیشتری خلق کنیم و اگر مقداری باهوش‌تر بودیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. عراق در کل این مسابقه به جزء گل آفسایدی که به ثمر رساند هیچ موقعیت گلی نداشت و گل نخوردن در دو بازی پشت سر هم نکته خیلی مثبتی برای تیم ملی ما است.

نصرتی درباره ۹ برد متوالی این تیم با دراگان اسکوچیچ توضیح داد:‌ هر چند وی رزومه پر و پیمانی ندارد اما همین که وقت زیادی برای تیم ملی می‌گذارد خیلی مهم است. اسکوچیچ به عنوان مربی جوان تلاش زیادی می‌کند اما باید این واقعیت را قبول کرد نسل تیم ملی فوق‌العاده است. وحید هاشمیان، کریم باقری  و سایر اعضای کادرفنی هم به اسکوچیچ و تیم ملی کمک می‌کنند.

وی در خصوص دیدارهای بعدی تیم ملی مقابل امارات و کره‌جنوبی گفت: باید بازی به بازی پیش برویم ان‌شاءالله با ادامه همین روند می‌توانیم بدون تردید راحت به جام‌جهانی صعود کنیم اما باید تمرکزمان روی ارائه بهترین کیفیت باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.