کارشناس مسائل غرب با اشاره به گفت‌وگوهای درون منطقه‌ای برای برون رفت از وضعیت موجود منطقه، گفت: بحث و گفت‌وگو سیاستی بود که انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی در پیش گرفت و بر سیاست اصولی خودش پایدار و پایبند است.

سه دور مذاکره با عربستان در بغداد؛ مصداق اعتقاد ایران به گفت‌وگو

به گزارش قدس آنلاین، رضا میرابیان  با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر گفت‌وگوهای درون منطقه‌ای برای برون رفت از وضعیت موجود منطقه، اظهار داشت: بحث و گفت‌وگو سیاستی بود که از ابتدای پیروزی انقلاب و در اوج جنگ تحمیلی و جنگ نفتکش‌ها بارها و بارها مطرح کردیم؛ آخرین آن هم بحث طرح صلح هرمز با که توسط رئیس جمهور پیشین کشورمان مطرح شد.

این کارشناس مسائل غرب با بیان اینکه اگر قرار باشد گفت‌وگو صورت بگیرد، اولویت با همسایگان است، تاکید کرد: کشور همسایه در اولویت این گفت‌وگوها قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود که روابط نزدیک شود و زمینه‌ای برای جلوگیری از دخالت بیگانگان باشد و نفوذ و دخالت آن‌ها در منطقه شود.

میرابیان در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به‌رغم اینکه این درخواست توسط برخی کشورهای منطقه مورد بی‌مهری قرار گرفته است، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران در سیاست اصولی خودش پایدار و پایبند است و بهترین دلیل برای آن، آخرین گفت‌وگوهایی است که ما با عربستان سه دور مذاکره در بغداد داشتیم.

انتهای پیام

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.