سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشوری و لشگری برگزار شد.

سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز چهارشنبه(۱۷شهریورماه) در نشست شورای راهبردی دبیرخانه اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه بیش از دو هزار کانون مهدوی شناسایی شده است، گفت: مجمع مهدویت با این مراکز ارتباط برقرار کرده‌ و ایجاد شبکه‌ای ملی و سپس منطقه‌ای و جهانی انتظاری است که از پرچمداران ظهور حضرت مهدی (عج) داریم.

وی خطاب به نمایندگان کانون‌ها و مراکز مهدوی افزود: وظیفه شما پرچمداران و چهره‌های دارای همت بلند این است که هر کس در محیط خود با استفاده از امکانات موجود تمام توانش را در مسیر ساختن تمدن مهدوی و تسریع در ظهور حضرت حجت (عج) سامان دهد؛ ولی نه به صورت جزیره‌ای بلکه به صورت شبکه‌ای و هدفدار.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران گفت: اولین دستور این آیه که می‌فرماید «یا ایها الذین امنوا اصبروا» درخصوص خودسازی است. جامعه اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که افراد جامعه درست شوند. در آیه ۱۰۵ سوره مائده می‌فرماید «علیکم انفسکم» یعنی در مرحله اول باید خودتان را بسازید در حالی که می بینیم بسیاری افراد دغدغه دیگران را دارند ولی توجهی به خود ندارند.

وی همچنین گریزی به کمک‌های مومنانه در ایام کرونایی زد و با اشاره به آیه ۷۰ سوره اسرا گفت: این نوع از کمک های مومنانه دور از کرامتی است که قرآن برای مجموعه بنی‌آدم ذکر کرده است. چون خدا بنی آدم را با ارزش معرفی کرده و این کمک‌ها در حد بشریت و انسانیت نیست که کسی در خانه افراد را بزند و کمک ارائه دهد. بلکه باید توانمندسازی کرد که هر انسانی خودش بجوشد و متکی به خودش باشد و نگاهش به دست دیگران نباشد.

صدیقی افزود: امام زمان به گونه‌ای حکومت می‌کنند که همه افراد توانمند شوند، دارای مناعت طبع باشند و همه دست بده دارند و اخلاق، آنها را توانمند کرده است.

وی با استناد به آیه ۲۷۳ سوره بقره  افزود: چنین انسان هایی هیچگاه اظهار نیاز نمی‌کنند و غنای درونی دارند به گونه ای که فقر بیرونی، آنان را ذلیل نمی کند.

صدیقی در ادامه با اشاره به اجلاسیه‌های برگزار شده، اظهار کرد: در اجلاسیه مشهد بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان کانون‌های مهدوی حضور پیدا کردند و با تشکیل مجلس یازدهم، فراکسیون مهدویت و تمدن سازی اسلامی با عضویت بیش از ۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

در ادامه این مراسم محمدعلی کریمی دبیر سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با ارائه گزارشی از احتمال برگزاری این اجلاسیه در بهمن ماه مصادف با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما خبر داد و گفت: سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان رویش‌های مهدوی و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش رسانه، جهادگران مهدوی و آموزش عمومی‌ معارف مهدوی برگزار می شود.

وی درباره اهداف برگزاری این اجلاسیه گفت: سازماندهی موسسات مهدوی کشور، شناسایی ایده های برتر مهدوی و اجرای آن در سطح ملی و بین‌المللی، ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی بین اقشار مردم، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و همسوسازی برنامه‌های موسسات مهدوی به سو تمدن اسلامی و تحقق اجرای گام دوم انقلاب از مهمترین اهداف این اجلاسیه است.

کریمی ادامه داد: این اجلاسیه در حوزه های بین‌الملل، حوزه و دانشگاه، مساجد و هیات ها و همچنین موسسات و کانون‌های مهدوی برگزار می شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ کانون مهدوی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: محورهای اصلی اجلاسیه فعالان مهدوی همان توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شامل معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی است. البته برنامه‌های جانبی نیز مانند نشست نخبگان و فعالان مهدوی حوزه و دانشگاه با دو موضوع مهدویت در فکر امامین انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با مهدویت، نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی در دو محور نسبت مجامع با مهدویت و نسبت جبهه انقلاب با مهدویت و نشست تخصصی فعالان اقتصادی در حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی به همت مجمع راهبردی اندیشه مهدویت به ریاست حجت الاسلام کاظم صدیقی و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، فراکسیون مهدویت و تمدن اسلامی مجلس شورای اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص)، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و نهاد رهبری در دانشگاه ها با رویکرد موضوعی تمدن سازی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

نمایندگانی از حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فضای مجازی سراج، بسیج سازندگی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امدادامام خمینی (ره)، بنیاد برکت، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری تهران و بنیاد نخبگان از دیگر سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در این اجلاسیه همکاری می کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.