پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ آگاهانه توانسته با ارتباط خوب روی بازیکنان لژیونر تاثیرات مثبتی بگذارد و این نظم از تیم کی‌روش شروع شد و به شرایط فعلی رسید.

ابراهیم‌زاده: نظم دفاعی ایران از زمان کی‌روش شروع شد

به گزارش قدس آنلاین، منصور ابراهیم‌زاده درباره برتری ایران مقابل عراق اظهار کرد: به تمام بازیکنان، اعضای تیم و مردم ایران تبریک می‌گویم. این بازیکنان در شرایط سخت مردم، توانستند خنده را روی لب‌های ایشان بیاورند. همیشه بازی‌های ما با عراق با درگیری فیزیکی و عصبی همراه بود و حساسیت‌های خارج از زمین شرایط را سخت می‌کرد. در این بازی تیمی که می‌توانست میانه میدان را با قدرت تصاحب کند، موفق می‌شد و به همین دلیل از وحید امیری به عنوان هافبک استفاده شد و بازیکنان ما در زمین با تجربه و قوی بودند. حضور نورافکن در دفاع چپ تیم ما را با شکلی قدرتمند روانه میدان کرده بود.

او ادامه داد: تیم ما با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی می‌کرد که عزت‌اللهی در عقب، نوراللهی در راس، جهانبخش راست و وحید امیری چپ بازی می‌کردند. در حمله طارمی و آزمون دو مهاجم ما بودند و وقتی حالت دفاعی می‌گرفتیم طارمی به عقب می‌آمد و بیشتر هم سمت چپ بازی می‌کرد. خوشبختانه در همان دقایق اول با هوشمندی طارمی و فرصت طلبی جهانبخش به گل رسیدیم. بعد از گل طبیعی بود که عراق حمله کند اما بچه‌های ما بسیار آگاهانه شروع به دفاع از وسط زمین کردند و نظم دفاعی خاصی را گرفتند. آن‌ها با حوصله و با حفظ حریف در زمین خودی و زمین حریف، بیشتر دقایق بازی را در دست داشتند.

ابراهیم زاده اضافه کرد: هر موقع هم نیاز بود که حمله می‌رفتند که یکی دو موقعیت خوب هم داشتیم. یک موقعیت خیلی خوب هم آزمون داشت که دروازه‌بان دفع کرد. با حرکت مناسبی که همه بازیکنان داشتند، نیمه اول را به پایان رساندیم. طبیعی بود که نیمه دوم با نیمه اول متفاوت است و عراق هم می‌خواست چیزی را از دست ندهد. عراق می‌دانست اگر بخواهد از طریق هافبک‌ها به گل برسد کار بسیار دشواری خواهد داشت و بیشتر سعی کرد با پاس‌های بلند از موقعیت‌ها استفاده کند. به دنبال گرفتن خطا بودند و توانستند به آن برسند که یکی از خطاها باعث گل آفسایدشان شد.

این پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این‌که ما هر وقت صاحب توپ می‌شدیم تمام توپ‌هایمان به کناره‌ها می‌رفت، گفت: مسلما اگر به سمت راست می‌رفت آزمون و اگر به سمت چپ می‌رفت طارمی صاحب توپ می‌شدند. اگر توپ در مرکز زمین بود نوراللهی و جهانبخش اضافه می‌شدند. گل دوم و سوم ما به همین شکل اتفاق افتاد و آزمون بسیار هوشمندانه به توپ ضربه زد و حرکت طارمی باعث گل شد. گل سوم هم به همین شکل اتفاق افتاد و انصاری فرد خیلی خوب توپ را ارسال کرد و قلی زاده با آرامش به گل رسید.

او ادامه داد: این توانی است که ما داریم و نباید فراموش کنیم آن‌ها هر برنامه‌ای که داشتند در بیرون از محوطه جریمه بود و در محوطه جریمه به بیرانوند اعتماد داریم و به جز آن گل آفساید او همه توپ ها را صاحب شد. همه بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. خلیل زاده و کنعانی زادگان خیلی مسلط توپ‌ها را حفظ می‌کردند و به همین دلیل مهاجمشان برای صاحب توپ شدن به خط هافبک می‌آمد. در مجموع همه بازیکنان ما خوب عمل کردند و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ایران در بازی‌های بعدی دارم. ‌

ابراهیم زاده درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ گفت: او همیشه در باشگاه‌هایی هم که کار می‌کرد، به تیمش نظم می‌داد و اکنون نیز با تیم ملی دارد کار می‌کند. بازیکنان ملی پوشی دارد که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند و از نظر مهارتی در سطح بالایی حضور دارند و می‌توانند اصولی کار کنند. بازیکنانی که در اروپا کار می‌کنند، نظم خاصی دارند و تاکتیک پذیر هستند. اسکوچیچ آگاهانه توانسته با ارتباط خوب روی بازیکنان لژیونر تاثیرات مثبتی بگذارد و این نظم از تیم کی‌روش شروع شد و به شرایط فعلی رسید.

او درباره مصاف ایران با کره و امارات گفت: در این چند سال مقابل کره جنوبی چه در خانه خودش و چه در ایران پیروز شده‌ایم. بازیکنان ما بسیار حرفه‌ای تر و باتجربه تر از قبل شده‌اند، جام جهانی و جام ملت‌ها را پشت سر گذاشتند و حضور در لیگ‌های اروپایی و آسیایی بسیار روی آن‌ها تاثیرگذار بوده است و با این شرایط می‌توانیم هم کره و هم امارات را شکست دهیم. مخصوصا این‌که در ایران مقابل کره بازی داریم و امیدوار به پیروزی هستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.