کارشناس و مربی فوتبال با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان در دیدار با عراق گفت: وقتی دستاورد مثبت است و تیم نتیجه می‌گیرد، چیزی جز احترام و تقدیر شایسته آن نیست.

چیزی جز احترام و تقدیر شایسته تیم ملی نیست

به گزارش قدس آنلاین، هومن افاضلی درباره پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: ایران خیلی زود به گل اول رسید و این مسئله می‌توانست کار را برای ما سخت کند. خیلی از این بازی‌هایی که یک تیم در ابتدای بازی به گل می‌رسد، در آخر یا مساوی یا نتیجه به نفع حریف عوض می‌شود. معمولاً در بازی‌هایی که تیم‌ها به هم نزدیک هستند، تیمی که جلو افتاده به دنبال حفظ نتیجه است ولی خدراشکر علی رغم اینکه بازی برای سخت بود، تیم ما موفق شد هم بازی و نتیجه را حفظ کند.

وی ادامه داد: بعد از گل دوم ایران در دقیقه ۶۳ شرایط بازی خیلی متفات شد و تیم ملی، تیم برتر زمین بود. بعد از این گل کاملاً بر بازی مسلط شدیم و همه چیز به دست ایران افتاد. کیفیت فردی بازیکنان و شرایط تیمی ما در این بازی قابل قبول بود. عراق همیشه تیمی سرسخت و بازی‌های‌مان با این تیم نزدیک بوده است،‌ بنابراین پیروزی با اختلاف ۳ گل برای ما خیلی ارزشمند است.

این کارشناس فوتبال ایران درباره سیستم تیم ملی، عنوان کرد: معمولاً اسکوچیچ سعی می‌کند تیمش را بر مبنی کیفیت بازیکنان سازماندهی کند. با توجه به کیفیتی که در خط حمله با حضور آزمون و طارمی داریم، سرمربی تیم علاقه‌مند به استفاده از این بازیکنان و اجرای سیستم ۲-۴-۴ خطی است. البته که این نوع سیستم با توجه به نفرات‌مان مناسب تیم ملی است. 

افاضلی درباره تعویض‌های اسکوچیچ در این بازی یادآور شد: وقتی می‌بینید تعویضی انجام شده و نتیجه داده،‌ یعنی این کار در زمان خوبی صورت گرفته است. کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده هر دو از بازیکنان سرعتی ما هستند و درست  زمانی که نیاز داشتیم انرژی‌مان را در ضدحمله اضافه کنیم، این بازیکنان به زمین آمدند و دیدید که در گل سوم کاملاً تاثیرگذار بودند.

وی راجع به ۶ امتیازی شدن ایران در گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا و اینکه تا حدی تیم ملی در صدر جدول از حاشیه امنیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: صحبت درباره جدول خیلی زود است. فعلاً باید تلاش کنیم تا فقط در همه بازی‌ها پیروز شویم و در دور برگشت به دنبال این باشیم که کجای جدول قرار داریم. هنوز بازی کلیدی ما با کره جنوبی در تهران مانده و اگر این تیم را نیز شکست دهیم، می‌توانیم بگوییم گام بزرگی برداشته شده است.

افاضلی درخصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران، گفت: وقتی تیمی برنده می‌شود، سرزنش کردن خطاست. تیم ملی نتایج خوبی می‌گیرد ، آن هم در حالی که مدیریت تیم ملی کار سختی است، برای اینکه بازیکنان هرکدام از یک کشور می‌آیند و تجربیات و خاصی دارند. با این حال شرایط کمی برای هماهنگی بین این بازیکنان وجود دارد. کیفیت فنی تیم فوق‌العاده است ولی مدیریت کردن این بچه‌ها که در باشگاه‌های بزرگی بازی می‌کنند کار مشکلی است.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: باید به دستاوردهای تیم ملی و کادر فنی احترام بگذاریم. جای گِله و شکایتی نیست. هر تیمی که در دنیا وجود دارد و حتی قهرمان جهان شده‌  نکاتی دارد ولی وقتی دستاورد مثبت است و تیم نتیجه می‌گیرد، چیزی جز احترام و تقدیر شایسته تیم ملی نیست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.