وزیر بهداشت، از فروکش فوتی های کرونا در پیک پنجم تا هفته آینده خبر داد.

کاهش فوتی های پیک پنجم تا هفته آینده/ ۸ میلیون دوز واکسن می آید

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی در نشست مشترک با فرمانده کل سپاه پیرامون اجرای گام پنجم طرح شهید سیلمانی، گفت: نیروهای بسیجی همواره یار و پشتیبان مردم در بحران‌های مختلف بوده و حالا در بحران کرونا کنار مردم هستند.

وی با اشاره به سرعت گرفتن واردات واکسن، افزود: زمان برای ما خیلی مهم است و می‌بایست سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

عین اللهی با اعلام اینکه فردا ۸ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود، گفت: ۱۰ میلیون دوز واکسن هم تا یکشنبه وارد می‌شود و تا پایان ماه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کششور خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۱ میلیون دوز واکسن دپو داریم که در انبارها موجود است.

عین اللهی گفت: پنج مرکز تولید واکسن داریم که هرکدام با روش‌های مختلف پیشرفته تولید می‌کنند. چند مرکز مانند واکسن نورا هم در صف هست که با تکنولوژی خوبی کار می‌کند و امیدواریم تا یک ماه آینده بتواند وارد شود. بنابراین برای آینده واکسیناسیون در کشور هم اطمینان قلبی خوبی داریم.

وی ادامه داد: زمان برای ما بسیار مهم است، ما حتی برای ورود واکسن در برخی جاها، برای اینکه واکسن یک روز هم زودتر برسد، همه تلاش می‌کردند. الان یک دقیقه هم برای ما ارزش دارد. زیرا در حال حاضر در حال تمام کردن پیک پنجم هستیم. تلفاتی که دیده می‌شود، نشان از اتمام پیک پنجم است و تا یکی دو هفته دیگر آمار فوتی‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

عین اللهی گفت: ما فرصتی داریم که خودمان را برای پیک ششم آماده کنیم. این فرصت طلایی که حدود ۶ تا ۷ هفته است، هر روزش برای ما ارزش دارد. از همه خواهش می‌کنم که حتی یک دقیقه را هم از دست ندهند و اگر واکسن می‌آید بلافاصله تزریق را انجام دهند. یک روز هم برای ما ارزش زمانی دارد. تا دیگر شاهد این حجم از مرگ و میر نباشیم و واکسیناسیون به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تلفات کرونا در پیک پنجم، تاکید کرد: این آمار و ارقامی که از تلفات کرونا می‌بینیم، در هفته آینده فروکش خواهد کرد.

عین اللهی با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز واکسیناسیون در استان‌های مختلف داشته است، افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که مشارکت‌های مردمی در امر واکسیناسیون را بیشتر انعکاس دهند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.