معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: نرخ باسوادی در استان به ۹۴ و چهار دهم درصد رسیده و به رتبه ۱۲ کشوری دست یافته است.

نرخ باسوادی در هرمزگان به ۹۴.۴ درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آخش جان  با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: نرخ بی سوادی در شهرستان‌های جاسک، بشاگرد و میناب از دیگر مناطق هرمزگان بیشتر است.
وی در خصوص آموزش سوادآموزان هرمزگانی در دوران کرونا نیز بیان داشت: در این ایام محتواهای آموزشی در قالب سی دی به آموزش دهنده‌ها داده شد و آموزش دهنده‌ها آن را به سوادآموزانِ دارای اینترنت و موبایل ارسال کردند.
 معاون سواد آموزی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: در مناطقی که سوادآموزان به اینترنت و موبایل دسترسی نداشتند، کلاس‌های آموزشی در مناطق زرد و نارنجی به صورت حضوری و با جمعیت زیر ۱۰ نفر برگزار شد.
آخش جان ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی برای امسال در هرمزگان، ظرفیت سه هزار و ۷۰۰ سوادآموز در دوره سوادآموزی، سه هزار و ۲۲۰ سوادآموز در دوره انتقال و سه هزار و ۳۰۰ نفر دیگر در دوره تحکیم درنظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن بی سوادی ابتدا باید مبادی بی سوادی در دوران ابتدایی را از بین ببریم، ولی متاسفانه برخی‌ها به دلایلی در دوره ابتدایی از تحصیل محروم می‌شوند و این افراد نیز در آینده به چرخه بی سوادی افزوده می‌شوند.
معاون سوادآموزی هرمزگان افزود: افراد بی سواد به واحدهای سوادآموزی در اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های استان مراجعه و نام نویسی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.