مدیرکل شرکت گاز استان قزوین گفت: روزانه به طور متوسط پنج میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در حوزه خانگی و صنعتی و هشت میلیون و ۲۴۰ هزار متر مکعب در بخش نیروگاهی گاز در این استان مصرف می شود.

روزانه حدود ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در استان قزوین مصرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل مفرد بوشهری با تاکید بر روند اجرای طرح بهینه سازی سوخت، اظهار داشت: در همین راستا و از سال گذشته طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها از سوی شرکت ملی گاز ایران به اجرا گذاشته شد و این شرکت در زمینه عایق کاری، نصب رسوب گیر و تنظیم مشعل موتورخانه منازل و مدارس یارانه های خاصی را اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند از طریق این طرح اقدام به بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت گار در موتورخانه منازل خود کنند، افزود: افراد می توانند با ثبت نام در سامانه شرکت ملی گاز ایران در بخش بهینه سازی موتورخانه، موتورخانه منازل خود را به روزرسانی کرده و از هدر رفت سوخت نیز جلوگیری کنند.

بوشهری خاطرنشان کرد: در بخش مدارس نیز تاکنون ۴۵۰ بخاری گازی هرمتیک کم مصرف برای ۵۹ باب مدرسه روستایی دورافتاده و صعب العبور خریداری و در اختیار اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: با توجه به نزدیکی فصل سرما، شهروندان و مشترکان گاز باید بیش از گذشته به مساله صرفه جویی از گاز به عنوان نعمتی الهی که در اختیار انسان قرار داده شده توجه کرده و ضمن رعایت اصول ایمنی، در مصرف آن با هدف بهینه سازی سوخت دقت لازم را به عمل آورند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.