مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۱۵ درصد از هزینه های بیمه سلامت استان به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

کرونا سهم ۱۵ درصدی در هزینه های بیمه سلامت خراسان رضوی دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا رمزی افزود: امسال ماهیانه ۱۳۹ میلیارد تومان صرف هزینه های درمان بیمه شدگان سلامت خراسان رضوی شده که ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مربوط به بیماران کرونایی است.
وی ادامه داد: افزون بر ۹۵ درصد هزینه درمان بیمه شدگان بیماران کرونایی مربوط به بخش دولتی دانشگاهی و بیش از ۹۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش خصوصی بابت خدمات بستری این بیماران است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۳۳ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی زیرپوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی گزارش می شود که در هر روز چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان هزینه درمان این بیماران است.
وی افزود: در حال حاضر هزینه های پوشش داروی رمدسیویر در خراسان رضوی ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در ماه است.

دکتر رمزی ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته با مصوبات شورای عالی بیمه سلامت، داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.
وی از افزایش ۱۳۰ درصدی تزریق داروی رمدسیویر در بخش سرپایی همگام با موج پنجم شیوع کرونا طی مرداد ماه امسال در خراسان رضوی خبر داد و گفت: هزینه تعهد داروی رمدسیویر در این ماه ۲۲۰ میلیارد ریال در استان گزارش شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: داروی فاویپیراویر نیز تا پایان مرداد ماه امسال در تعهد این سازمان بود که به دلیل عدم اثربخشی با تایید وزارت بهداشت از ابتدای شهریور ماه امسال از تعهد بیمه ای این سازمان خارج شده است.
وی پاسخگویی ۲۴ ساعته به بیمه شدگان و موسسات درمانی و بیمارستانهای استان از طریق سامانه تلفنی۱۶۶۶ و زیرپوشش  قرار گرفتن اقلام دارویی درمان کرونا از قبیل داروی "دیسیژن" و همچنین پوشش بیمه ای تست PCR از ابتدای شهریورماه امسال را از جمله اقدامات بیمه سلامت در حوزه کرونا عنوان کرد.
دکتر رمزی ادامه داد: همچنین دیگر اقلام دارویی مانند "دگزامتازون، پردنیزولون، سرم نمکی، فاموتیدین، انوکساپارین، اتوروواستاتین" در نسخ سرپایی بیماران کرونایی درج شده که منجر به رشد قابل توجه هزینه های بیمه سلامت شده است.

حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

منبع: ایرنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.