مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری، ۱۴۵۰ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق بین عشایر استان توزیع خواهد شد. از مجموع ۱۴۵۰ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق تاکنون تعداد ۶۰۰ دستگاه همراه با آموزش و نصب در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد نبوی فرد در خصوص توزیع پنل‌های خورشیدی تولید برق میان عشایر استان اظهار کرد: عشایر به علت ویژگی ییلاق و قشلاق از سه شاخص آب، برق و گاز کمتر برخوردار هستند. از طرفی برق‌رسانی به مساحت‌های دور و محل اتراق عشایر با خانوارهایی با جمعیت پایین مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان امور عشایر خراسان رضوی ارتقاء شاخص‌های رفاهی عشایر است و بهترین شیوه برای برخورداری عشایر از نعمت برق، استفاده از انرژی‌های پاک است که به مراتب شامل هزینه‌های کمتری نیز برای دولت است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی درباره مزایای استفاده از پنل‌های خورشیدی تولید برق عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی تولید برق به راحتی قابل حمل هستند و ایمنی آن‌ها از نظر جابه‌جایی و جلوگیری از خطر دزدیده شدن در سطح بالایی قرار دارد.

نبوی فرد درخصوص توزیع پنل‌های خورشیدی تولید برق در سطح خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا سازمان امور عشایر کشور در نظر دارد تا ۲۰ هزار دستگاه پنل خورشیدی را میان عشایر کشور توزیع کند و بر همین اساس قرادادی را برای ساخت این تعداد پنل‌های خورشیدی  با شرکت برق منعقد کرده است.  از این تعداد پنل‌های خورشیدی تولید برق سهم خراسان رضوی در سال گذشته ۱۰۰۰ دستگاه بود که به همت شرکت  برق۱۱۵۰ پنل خورشیدی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر استان تخصیص یافته است. به  طور کلی تاکنون جمعا ۱۴۵۰ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق سهم خراسان رضوی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در ادامه با اشاره به توزیع پنل‌های خورشیدی در سطح استان گفت: از مجموع ۱۴۵۰ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق تاکنون تعداد ۶۰۰ دستگاه همراه با آموزش و نصب در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

نبوی فرد با بیان اینکه «سایر پنل‌های خورشیدی سهیمه استان نیز توزیع می‌شود»، عنوان کرد: ۱۱۵۰دستگاه‌ پنل‌های خورشیدی تولید برق موجود تقسیم شهرستانی شده است و فرآیند تحویل آن هر روز  در حال انجام است. تا ۱۵روز آینده یعنی تا قبل از  شروع  قشلاق عشایر استان بقیه دستگاه‌ها نیز ضمن آموزش به عشایر در استان تحویل داده خواهد شد.

وی درباره قیمت دستگاه‌های پنل خورشیدی نیز تصریح کرد: قیمت این دستگاه‌ها ۹۸ میلیون ریال است که ۹۰ درصد آن توسط تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و ۱۰ درصد آن پرداختی خود عشایر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.