معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با هشدار در زمینه احتمال پیک جدید شیوع کرونا در این شهرستان در۶ تا هشت هفته آینده گفت: عدم تمایل به انجام واکسیناسیون در برخی گروه‌های سنی، مراجعه دیرهنگام جهت درمان و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از عوامل افزایش فوتی‌ها این شهرستان است.

فرماندار جهرم درباره احتمال موج جدید کرونا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شفیعیان امروز در جلسه مدیریت بیماری کرونا با بیان این مطلب افزود: از ابتدای مردادماه تاکنون به طور میانگین روزانه یک فوتی در جهرم داشته‌ایم.

وی به تشریح تحلیل‌های موجود درباره فوتی‌های ناشی از کرونا در جهرم پرداخت و اظهار کرد: اکنون اهمیت مراجعه برای انجام واکسیناسیون بیش از پیش احساس می‌شود، زیرا نزدیک به ۲هزار نفر در گروه‌های سنی ۷۵ سال به بالا نفر هنوز واکسن نزده‌اند و مراجعه‌ای نداشته‌اند.

 وی با بیان اینکه۴۰ درصد از بستریان کرونایی با اورژانس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: ۶۹ درصد فوتی‌ها را افرادی شامل می‌شوند که بیش از هفت روز از علائم حاد بیماری آنان گذشته بوده و عمده فوتی‌ها را افراد بالای ۷۰ سال تشکیل داده‌اند.

 به گفته وی۸۰ درصد فوتی‌ها از طریق حضور در تجمع‌ها به بیماری مبتلا شده‌اند.

 وی تصریح کرد: ۸۳ درصد متوفیان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند و دو بیماری زمینه‌ای فشارخون و دیابت بیشترین اثر پذیری را از ویروس کرونا داشته است.

 وی تأکید کرد: ۹۰درصد فوتی‌ها یا اقدام به تزریق واکسن نکرده یا تنها یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم یادآور شد: با توجه به آمارهای تحلیلی ذکر شده عمده فوتی‌ها در گروه‌های سنی پرخطر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده که با وجود قرارگیری در طیف افراد واجد شرایط دریافت واکسن یا مراجعه نداشته یا برای دوز دوم اقدام نکرده‌اند.

مهندس شفیعیان تاکید کرد: ضرورت دارد با توجه به راه‌اندازی سه مرکز تجمیعی در مرکز شهرستان و مراکز متعدد دیگر در سایر سکونتگاه‌ها و وضعیت مناسب واکسن، جامعه هدف همکاری لازم را داشته تا بتوان نسبت به کنترل بیماری اقدام مؤثر کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان  خود نسبت به وقوع پیک جدید بیماری در هفته‌های آتی هشدار داد و ابراز کرد:  طبق پیش بینی ها ۶ تا هشت هفته آینده احتمال وقوع پیک جدید بیماری است. بنابراین در این بازه زمانی بسیار مهم بایستی تلاش گردد جامعه هدف واکسینه شده تا بتوان مقابله موثری با بیماری داشت و در این راستا تمامی امکانات مورد نیاز در اختیار متولیان امر خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم از برنامه‌ریزی مطلوب دانشگاه علوم پزشکی و همکاری جمعی ادارات شهرستان و به طور ویژه ناحیه مقاومت بسیج سپاه در چارچوب تصمیمات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تشکر و قدردانی کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.