اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری و مجازات‌های سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی، بخش ۶ زندان صحرایی «النقب» را به آتش کشیدند.

اسرای فلسطینی زندان النقب را به آتش کشیدند

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع رسانی امور اسرای فلسطین اعلام کرد که ۷ سلول انفرادی بخش زندان النقب دچار آتش‌سوزی شده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین با اعلام این خبر در این باره اوضاع در زندان النقب را ملتهب توصیف کرده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که سازمان زندان‌های صهیونیستی به منظور خاموش کردن آتش و سرکوب اسرای فلسطینی، شماری بیشتری از نیروهای ویژه را فراخوانده است.

در پی فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، اوضاع در بیشتر زندان‌های رژیم صهیونیستی ملتهب شده است.

سازمان زندان‌های صهیونیستی پس از فرار این ۶ اسیر مجازات‌های سنگینی را بر اسرای فلسطینی اعمال و اقدام به جابه جایی گسترده آنان کرده است.

چهار روز پس از فرار ۶ تن از اسرای فلسطینی از زندان امنیتی «جلبوع»، نظامیان رژیم صهیونیستی  فشار و شکنجه اسرای دربند زندان ها این رژیم که شمار آنها به ۲۳ زندان می رسد، آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، پنج تن از افرادی که از این زندان گریختند، اعضای جنبش جهاد اسلامی هستند  و مقام های رژیم اشغالگر خشم و کینه خود را علیه اعضا و نیروهای جهاد اسلامی در داخل زندان ها، تشدید کرده اند.

در پی تصمیم مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی برای انتقال اسرای جهاد اسلامی از زندان النقب، اسرای جهاد اسلامی تهدید درباره آتش زدن محل زندانی خود را عملی کردند و در همین رابطه هنگام ورود شمار زیادی از نیروهای گارد زندان ها به زندان النقب آتش سوزی در این زندان رخ داد.

قصد نظامیان اشغالگر برای انتقال اسرای النقب، درگیری هایی در داخل زندان رخ داد و اسرا در واکنش به این تصمیم هفت سلول را آتش زدند.

معا به نقل از رسانه های صهیونیستی افزود که اداره امور زندان های رژیم اشغالگر اقدام به فراخون نیروهای ویژه به زندان صحرایی النقب برای کنترل آتش سوزی و سرکوب اسرا کرده است.

بنابر این گزارش، درگیری ها از زندان النقب به زندان ریمون نیز کشیده شده و اسرا دو سلول را در این زندان آتش زدند و اداره زندان ها با کمک نظامیان سرکوبکر اقدام به پخش کردن اسرا در زندان کردند.

فرار 6 زندانی فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی که از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد،  شوک بزرگی به دستگاه های امنیتی، سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

پنج اسیر متواری فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح می باشند که به حبس های طولانی مدت محکوم می باشند.

این ۶ اسیر فلسطینی توانستند با حفر تونل در سلول خود موفق به فرار از این زندان فوق امنیتی شوند؛  رویداد کم سابقه ای که یک شکست سنگین امنیتی دیگر را برای رژیم اسرائیل رقم زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.