مسوول طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس) گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تبلت دانش‌آموزی در نظر گرفته شده اما این بودجه هنوز تخصیص نیافته است.

۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تبلت‌های دانش‌آموزی هنوز تخصیص نیافته‌است

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی افزود: این بودجه برای طرح هدایت هنوز  تخصیص نیافته است و امیدواریم به زودی تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع با استفاده از ظرفیت دولتی، بخش عمومی، خیرین، شورای آموزش و پرورش و سایر نهادها ۳۰۰ هزار تبلت و ابزار هوشمند تهیه و به دانش آموزان اهدا شد.

وی ادامه داد: فعالیت و جریان طرح هدایت همچنان ادامه دارد، چراکه تعداد سه میلیون دانش‌آموز به این ابزار هوشمند برای آموزش مجازی نیاز داشتند و هنوز هم در تلاش برای دسترسی دانش آموزان به این ابزار هستیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآورشد: همچنین در مکان‌هایی هم که امکانات زیرساختی فناوری وجود ندارد، باید این امکانات ایجاد شود.

تهیه تبلت‌های دانش آموزی که این روزها به عنوان مدرسه‌ مجازی از آنها یاد می‌شود، نه تنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بلکه مورد توجه بسیاری از خیرین و موسسات مردم نهاد نیز قرار گرفته است تا دانش‌آموزی به دلیل نداشتن ابزار لازم از تحصیل عقب نماند چراکه به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت ویژه دانش آموزان کم برخوردار اختصاص دادند.

طرح هدایت از اوایل سال ۹۹ به منظور تهیه تبلت دانش آموزی با کمک سایر نهادها و خیرین کار خود را آغاز کرد.

شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به علت دسترسی نداشتن به تجهیزات ارتباطی، شناسایی خیرین و سازمان های حمایتی برای جذب کمک های مردمی، ‌مدیریت تجهیزات و امکانات اهدا شده به آموزش و پرورش و دانش آموزان نیازمند، توزیع عادلانه تجهیزات و کمک های مردمی بین دانش آموزان نیازمند، شناسایی استان ها و مناطق فعال در جذب کمک های مردمی، هدایت کمک ها و تجهیزات اهدایی در مسیر صحیح و نیازمندان حقیقی، یکپارچگی مدیریت فرآیند جذب و توزیع کمک های مردمی در آموزش و پرورش از اهداف سامانه طرح هدایت است.

هر چند که مسوولان آموزش و پرورش به واسطه اطلس یادگیری، دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند اما تهیه تبلت را هم به منظور برقراری عدالت آموزشی در دستور کار قرار داده اند.

تاکنون نهادهای بسیاری مانند سازمان مرکز آمار ایران، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امام (ره)، معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و معاونت رییس جمهوری در امور زنان در این طرح هدایت مشارکت داشته‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.