۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 768139

پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا که در تور سفر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار داشته، سفرش را به عربستان به تعویق انداخت.

لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴ نوشت:

پنتاگون دلیل تعویق این سفر "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا به عربستان را مسائل مربوط به جدول زمانی این سفر عنوان کرد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان به دلیل مسائل مربوط به جدول زمانی به تعویق افتاد. وی به دنبال تعیین برنامه‌ای مجدد در زودترین فرصت ایجاد شده برای انجام این سفر است.

لوید آستین چند روز پیش سفرش را به منطقه خلیج فارس آغاز کرد. وی ابتدا به همراه وزیر خارجه آمریکا به قطر و سپس به کویت رفت و با مقامات ارشد این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

گزارش شده است که وزیر دفاع آمریکا قرار است به بحرین نیز سفر کند.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود که لوید آستین به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، بحرین و کویت می رود تا بر روابط دفاعی قوی آمریکا در منطقه تاکید کند.

عربستان درعملیات تخلیه آمریکا از افغانستان غایب بود اما پیشتر گزارش شده بود که دور جدید روابطش با روسیه موجب نگرانی واشنگتن شده و از این رو در برنامه سفر رئیس پنتاگون قرار دارد.

آستین همچنین قصد دارد در طول توقف در بحرین با تفنگداران دریایی صحبت کند که هفته ها در فرودگاه کابل مشغول تخلیه نیروهای آمریکایی، متحدانش و افغانستانی های همکار آمریکا بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.