دعوت وزیر فرهنگ روسیه از وزیر فرهنگ ایران برای شرکت در نهمین همایش بین‌المللی فرهنگی سن‌پترزبورگ، ارتقای ۴۶ رتبه‌ای وزارت فرهنگ در ارائه خدمات الکترونیک و اخبار سینمایی را از مهمترین های حوزه فرهنگ و هنر هفته گذشته می توان برشمرد.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

به گزارش قدس آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات‌دولت سیزدهم با ایشان، مبنی بر اینکه "در مسئله فرهنگ ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد" خواستار ارائه نظرهای اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران در بخش مجازی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول (SIBF) ۲۰۲۱ (۱۷ تا ۲۱ شهریور)، حضور دارد. ‌

آخرین جدول پاسخگویی آماری دستگاه‌های فعال در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که از سوی دبیرخانه کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده تعداد درخواست ها، پاسخگویی، شکایت و پاسخ به شکایت‌ها و تعداد اسناد منتشر شده طی پنج ماه فروردین تا مرداد ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

«تفریق»، «دایناسورها» و «کبود» عنوان سه فیلمی هستند که این روزها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

بسته فیلم کوتاه گروه هنروتجربه با نمایش فیلم شکست زمان در روز جمعه ۱۹ شهریورماه با برپایی آیین دیدار، اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان میزبان حدود ۲۵۰۰ نوازنده و خواننده از سراسر کشور است. 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ دستورالعملی ده گانه، محمدحسین هادیان را به عنوان رئیس مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای ۴۶ رتبه‌ای وزارتخانه متبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یک سال اخیر با اجرای طرح‌های متنوع خدمات الکترونیک، وزارتخانه از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه ۲۲ ارتقا پیدا کرده است.

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با بررسی سوابق و فعالیت‌های اتابک‌ نادری، بازیگر و کارگردن تئاتر گواهینامه درجه یک هنری در رشته هنرهای نمایشی را به او اعطا کرد.

داوری مرحله اولیه انتخاب پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ آغاز شد؛ از میان آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، شهرهای خلاق کتاب‌خوانی و پایتخت کتاب ایران معرفی خواهند شد.

وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در پیامی ضمن تبریک انتصاب محمد مهدی اسماعیلی به تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان از وی برای شرکت در نهمین همایش بین‌المللی فرهنگی سن‌پترزبورگ دعوت به عمل آورد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش از نمایش یک فیلم سینمایی جدید با عنوان «کله پوک» از روز چهارشنبه این هفته خبر داد.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

افتخارات ایران در عرصه بین الملل

موسیقی‌دان ایرانی با اجرای قطعه «رویای سپید» برای کودکان سرطانی به عنوان برنده جایزه بهترین آهنگ در فستیوال بین المللی «World Distribution Award» انتخاب شد. 

 «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی در هجدهمین جشنواره فیلم سالنتوی ایتالیا به نمایش در می‌آید.

فیلم کوتاه «کوچ» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد ضیغمی منتخب جشنواره فیلم کوتاه «Himachal» کشور هندوستان شد.

فیلم کوتاه «رآی» به کارگردانی سپیده برنجی برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی سی‌مین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «دیورسینه» در اروگوئه شد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد، در سی و هفتمین حضور جهانی، به بخش مسابقه جشنواره ملی دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» راه یافت. 

 فیلم کوتاه «عاشق و دریا» به نویسندگی و کارگردانی علی مؤذن و فیلم کوتاه «خورشیدگرفتگی» به بخش مسابقه جشنواره «شو می شورتز» راه یافتند.

 فیلم کوتاه منفیِ ۳۶۲۵ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین بابائیان اولین حضور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌المللی Roma Creative Contest در رم ایتالیا حضور خواهد داشت.

فیلم کوتاه مرگِ تولد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا سعدی و نویسندگی جواد خورشا به جشنواره WICA: World Independent Cinema Awards - New York راه پیدا کرد.

انیمیشن کوتاه سانگ اسپرو (آواز گنجشک) ساخته فرزانه امیدوارنیا در صدو نود و دومین حضور بین‌المللی خود موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره andarasfilmfestival ایتالیا شد.

مستند کوتاه پرده ساخته ایمان بهروزی به بخش مسابقه مستندهای کوتاه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی DMZ کره‌جنوبی راه پیدا کرد.

فیلم کوتاه «بچه‌ها» لوح تقدیر و جایزه بهترین پیام از ارزش‌های خانواده را از جشنواره هنر مدرن و فیلم‌های معنوی اخلاقی «فرسکو» ارمنستان دریافت کرد.

 فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به نویسندگی و تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دراما راه یافت.

فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌ای در آرژانین رقابت می‌کند.

فیلم کوتاه انبار به کارگردانی حسین ترک‌جوش و تهیه‌کنندگی سمیه کاری و حسین ترک‌جوش، در شانزدهمین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پونا هند به نمایش درمی‌آید.

«آنیما» به کارگردانی محبوبه محمدزکی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه چهاردهمین دوره جشنواره انیمیشن انیماسایروس در کشور یونان پذیرفته شد.

حامد سلیمان‌زاده، «یوآن رایدینگر» و «ماری بویسار»، آثار بخش بین‌الملل جشنواره «ویژنی کورته» ایتالیا را داوری می‌کنند.

 فیلم کوتاه سس اضافه ساخته علیرضا قاسمی و شبی سیصد به کارگردانی محسن نجفی‌مهری در تازه‌ترین رقابت خود در جشنواره‌های خارجی کره‌جنوبی و ایتالیا درخشیدند.

اخبار جهان

یکی از نقاشی‌های معروف «بنکسی» که چند سال پیش پس از حراج به کمک یک دستگاه کاغذ خردکن مخفی ریزریز شده بود، بار دیگر به مزایده گذاشته می‌شود.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

«سیتسی دانگارمبگا» به پروژه کتابخانه آینده پیوست تا در کنار چهره‌های معروف ادبی چون «مارگارت آتوود» و «الیف شافاک» در تالیف کتابی مشارکت کند که یک صد سال آینده منتشر خواهد شد.

یک جوان انگلیسی به جرم حمایت از تروریسم و اندیشه‌های راست افراطی، به خواندن آثار کلاسیک از «دیکنز»، «آستین» و «شکسپیر» محکوم شد.

فیلم ابرقهرمانی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» شروعی طوفانی در گیشه آمریکا داشت و دومین پیش نمایش پرفروش را در دوران کرونا رقم زد.

«ژان پل بلموندو» هنرپیشه فیلم های معروفی چون «از نفس افتاده» و «تک‌تاز» و از چهره‌های سرشناس سینمای موج نوی فرانسه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

یک عکاس میانماری در حالی جایزه عکاسی موسوم به ویزای طلایی را در جشنواره عکاسی خبری فرانسه از آن خود کرد که نام او برای حفظ جانش اعلام نشد.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

 یک پرستار عمومی در کلرادوی آمریکا برای تقدیر از همکاران خود در کادر درمان، با استفاده از ویال‌های خالی واکسن کرونا یک اثر هنری زیبا خلق کرد.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

 هیلاری منتل نویسنده معروف انگلیسی که دو جایزه بوکر را در کارنامه دارد، در یک گفت‌وگوی مفصل با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا اذعان کرد از رفتار دولت انگلیس با مهاجران و پناهجویان شرمسار است و قصد دارد با اخذ شهروندی ایرلند دوباره اروپایی شود.

یک گنجینه باستانی از اشیای طلایی با قدمت یک‌هزار و ۵۰۰ ساله، در غرب پایتخت دانمارک کشف شد

بیست و ششمین «جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان» با نمایش یک فیلم کمدی با بازی بازیگران «پیر پسر» (Old boy) و «میزبان» (Host) آغاز به کار می‌کند.

«پارک سئو جون»، هنرپیشه فیلم برنده اسکار «انگل»، در دنباله فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» بازی می‌کند.

۱۶ نویسنده به فهرست نامزدهای اولیه جایزه اصلی «گنکور ۲۰۲۱» راه یافتند.

فیلم ابرقهرمانی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در اولین هفته اکران با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان در سراسر جهان روبه‌رو شد و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های بازارهای سینمایی بزرگ دنیا قرار گرفت.

 به دنبال استقبال فراتر از انتظار از فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در گیشه، اکران قسمت دوم از فیلم ابرقهرمانی «ونوم» با بازی «تام هاردی» دو هفته جلو افتاد.

میشل بوسی سومین نویسنده پرمخاطب در فرانسه پاییز امسال در یک رمان، وجه جدیدی از کاراکتر شازده کوچولو را رو می‌کند. این رمان که کد ۶۱۲. چه کسی شازده کوچولو را کشت (Code ۶۱۲. Qui a tué le Petit Prince) نام دارد، ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد.

 «ژان پل بلموندو» بازیگر مشهور و محبوب فرانسوی و معروف به «ببل» در ۸۸ سالگی درگذشت.

گذر فرهنگی؛دعوت وزیر فرهنگ به روسیه/ارتقای رتبه ارائه خدمات‌الکترونیک

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.