رییس جمهور گفت: در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی وجود دارد که فعال شدن آن به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور و منطقه کمک می‌کند.

 فعال شدن ظرفیت معادن به رونق تولید کمک می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در آغاز سفر به خراسان جنوبی در جمع مردم شهرستان طبس در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) افزود: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی مانند معادن را داریم که می‌تواند فعال شود و به صورت عام و به صورت خاص در طبس ظرفیتی خوب است.

وی بیان کرد: بخشی از این ظرفیت فعال و بخشی غیرفعال است که اگر فعال و موانع رفع شود، باعث رونق تولید و اشتغال در کشور و منطقه می‌شود.

رییس جمهوری ادامه داد: من در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و زلزله طبس در دوره جوانی به شهر طبس سفر داشته‌ام و چند شب در این منطقه ماندیم.

وی گفت: در جریان خدمات‌رسانی به مردم شریف شهرستان طبس، شهید صدوقی و مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند که ما به عنوان طلبه با جمعی از طلبه‌ها برای کمک به مردم زلزله‌زده آمدیم.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی هم در این منطقه و هم در خراسان جنوبی انجام شده و هیچ شهر، بخش و روستایی شرایط قبل را ندارد.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی چهره شهرها، بخش‌ها و استان عوض شده و آنچه امروز می‌بینید و تصاویر آن نیز موجود است قابل مقایسه با قبل نیست.

رییس دولت سیزدهم افزود: جوان‌ها می‌توانند تصاویر وضعیت اول انقلاب و امروز را ببینند که کاملا چهره شهر و روستا عوض شده و این از برکت تلاش جهادگران و مجاهدانی بوده که برای توسعه و آبادانی کار کرده‌اند.

وی گفت: با همه تلاش‌ها برخی مشکلات شهرستان که امام جمعه نیز اشاره کردند و در ادامه مسیر نماینده مجلس نیز نکاتی درخصوص ظرفیت‌های این منطقه بیان کردند و اینجا کمبود نزولات آسمانی را داریم و این کمبود و تهدید را می‌توان تبدیل به فرصت کرد.

آیت الله رئیسی افزود: مردم نشان دادند که می‌توانند کمبودها و مشکلات را به فرصت‌ها تبدیل کنند

وی بیان کرد: برای بنده باعث خوشحالی است که در جمع مردم عزیز، صبور و مقاوم این شهرستان، مردم طبس و مردم خراسان جنوبی حاضر شدم؛ مردمی که نشان دادند در همه صحنه‌ها که نیاز باشد حاضرند و با همه وجود و امکانات و داشته‌های خودشان مال و فرزند خود را برای دفاع از انقلاب و نظام و ارزش‌ها می‌دهند.

رییس جمهوری گفت: تاریخ مبارزات مردم در این خطه را کسانی که بررسی می‌کنند، می‌بینند که در راه ولایتمداری همراه با صبر، ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، خداخواهی و در پرتو خداخواهی است و در موضوع کرونا بسیار مردم خوب عمل کردند.

این خبر تکمیل می‌شود...

رییس جمهوری امروز در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در سفر یکروزه بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.