معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره شعر تعاون با هدف ایجاد تعامل فرهنگ و ادبیات با تعاون و نهادینه کردن فرهنگ کار جمعی برگزار شد.

برگزاری جشنواره شعر تعاون با هدف ایجاد تعامل میان فرهنگ و تعاون

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر تعاون که با حضور یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اتاق تعاون برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری، ۳ اثر برگزیده شد. داوران این جشنواره اساتید نیک، گنجعلی و رضازاده از اعضای شورای سیاست‌گذاری شعر استان بودند.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف توجه به ادبیات به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معرفی تعاون و تعاون‌گران، تعامل بیشتر فرهنگ و ادبیات با تعاون و نهادینه کردن فرهنگ کار جمعی در بین تمام اقشار مردم، ایجاد ارتباط بین تعاون‌گران و مردم به جهت زمینه بروز خلاقیت، ایجاد فضایی برای معرفی تعاون، اشتغال و برای معرفی تلاش‌گران این عرصه، شناساندن استعدادهای ادبی با رویکرد اقتصادی به مردم، پاسداشت جهادگران تعاون و سربازان خط مقدم کار، تلاش و تولید برگزار شد.

جشنواره شعر تعاون، بین فرهنگ و تعاون همدلی و همکاری ایجاد کرد

یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز در این مراسم گفت: جشنواره شعر تعاون در اولین قدم میان فرهنگ و تعاون، همدلی، همکاری و همیاری ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم گفتمانی شکل بگیرد و به طور موثر تداوم یابد، باید از زبان فرهنگ و هنر استفاده کنیم، ادامه داد: در این جشنواره از زبان فرهنگ برای عمومی کردن موضوع تعاون استفاده شده است. ما در ادبیات فلولکلور و عامه رسم یاوری را داریم که باید مطابق نیاز روز بازسازی و به روز رسانی شود؛ کاری که اداره کل تعاون با برگزاری این جشنواره کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه تعاون در قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: اولین حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) در مدینه بر مبنای تعاون شکل گرفت، در زمان دوران مبارزات انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس تعاون نقش موثری داشت و در نبود ساختارهای اداری و سازمانی گره‌گشای مسائل مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد بود.

در این مراسم از منتخبین ‌جشنواره شعر تعاون و از بازنشستگان بخش تعاون استان تجلیل به عمل آمد، همچنین سه برگزیده این جشنواره مهرداد مهرابی، مجتبی صفدری، ام‌البنین میرزایی مورد تجلیل قرار گرفتند و جوایزی از طرف اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و بسته فرهنگی از طرف معاونت فرهنگی و رسانه  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.