رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر سبب ناامنی برای همه گناهان و زشتی‌ها است.

 امر به معروف و نهی از منکر سبب ناامنی برای همه گناهان و زشتی‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، افتتاحیه گردهمایی دبیران استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با حضور دبیران ستاد امر به معروف ۳۱ استان کشور در مجتمع فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این مراسم آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی سخنانی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئله سرنوشت‌سازی برای مسلمانان است که بر اساس آیات قرآن اگر مسلمانان این دو فریضه را نداشته باشند هیچ امتیازی به هیچ دینی ندارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاء  امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، عنوان کرد: پیروان امام حسین (ع) در تزیین معروف و تقبیح منکر تلاش می‌کنند. امت اسلام باید در این زمینه به هم پیوسته باشند.

 وی با بیان اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را در حرکت خود تجلی داد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی باشد چراکه یک سازمان، وزارتخانه و یا نهاد دولتی هیچگاه در آن حد موثر نیست. امر به معروف انقلاب مذهبی، ملی ،اجتماعی پایدار و هدایت شده تحت پرچم ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا 《به من چه》 و 《به تو چه》 و بی تفاوتی در جامعه وجود دارد، سعادت حاصل نمی شود، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب ناامنی برای همه گناهان و زشتی‌ها است.

آیت‌الله صدیقی افزود: جهت مقام‌سازی ریشه نظام در برابر تندبادهای جهانی باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود. مشکلات اقتصادی کشور از منکرات است که اگر پیش از این نسبت به اشکالات آن بی‌تفاوت نبودیم امروز این منکرات را نداشتیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف در درجه اول دعوت به خیر است، عنوان کرد: ما باید این را نهادینه کنیم که احیای آن به معنای مقابله با بیماری‌های اخلاقی در جامعه است.

وی با بیان اینکه امر به معروف احیای شریعت اسلام و به صحنه آوردن اهل بیت(ع) است، گفت: اگر امر به معروف نباشد قدرت دفاعی جامعه ضعیف خواهد شد. امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظالم و دفاع از حق مظلوم و سبب احیای حقوق مردم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرکس امر به معروف می‌کند باید بر خشم خود مسلط باشد، خاطرنشان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید حکیم باشد، موضع درد را بشناسد و بر روی آن مرحم بگذارد.

انتهای پیام

منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.