رئیس جمهور با بیان اینکه با بیان اینکه طبس می‌تواند عسلویه معدنی شود، گفت: ‌حقوق کارگران باید به طور کامل پرداخت شود.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی ویژه به وضعیت کارگران معادن/ مهلت ۲۰ روزه ‌برای تعیین تکلیف وضعیت زندگی و مسکن کارگران

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جریان بازدید از معدن پروده طبس اظهار داشت: این شهرستان و این معادن زمینه توسعه  زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها تکمیل شود، افزود: اگر زیرساخت‌ها تکمیل شود و توسعه در مسیر درستی شکل گیرد نیاز کشور برطرف می‌شود و به عبارتی هیچ نیازی به واردات نداریم‌.

رئیس جمهور ‌با بیان اینکه با توسعه این معدن نیاز کشور به واردات رفع خواهد شد، گفت:  تکمیل زیرساخت‌ها و توجه به حقوق کارگران دو شرط توسعه معدن پروده شهرستان طبس است.

رئیس جمهور با بیان اینکه‌ تکمیل چرخ توسعه دو شرط دارد، گفت: اول باید زیرساخت‌ها  تکمیل شود و ‌سپس ‌حقوق کارگران ‌کامل پرداخت شود و حقی از آنها ‌ضایع نشود؛ معتقدیم نظام پیمان‌کاری باید متحول شود اینها نباید نگران بیمه و ‌پرداختی‌هایشان باشند.لذا مهلت ۲۰ روزه ‌به پیمانکاران معدن زغال سنگ طبس برای تعیین تکلیف وضعیت زندگی و مسکن کارگران این معدن می‌دهیم.

رمضان کریتی مدیرعامل زغالسنگ پروده طبس توضیحات کامل سایت معدنی شهرستان را به رییس جمهور ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از بازدید هوایی، در معادن حاضر شد  و برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفت و گو پرداخت.

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰،۰۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵/۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می گردد.

ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱/۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

پس از انجام مطالعات امکان پذیری استخراج مکانیزه ناحیه پروده و اجرای عملیات فاز یک تجهیز معدن زغال سنگ پروده توسط کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو، نهایتاً این فاز با ظرفیت تولید سالانه ۵/۱میلیون تن زغال سنگ خام و ۷۵۰،۰۰۰ تن کنسانتره، به روش جبهه کار طولانی در پروده یک از سال ۱۳۸۶توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.