۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 768234

کاپیتان تیم ملی آرژانتین با زدن هر سه گل تیمش برابر بولیوی رکوردی جدید را به ثبت رساند.

اشک‌های مسی پس از شکستن رکورد پله

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از نشریه مارکا، هت‌تریک لیونل مسی در پیروزی ۳ بر صفر بامداد امروز (جمعه) تیم ملی آرژانتین برابر بولیوی در دور دهم بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکای جنوبی، او را به یک رکورد جدید رساند.

مسی با این سه گل علاوه بر به ارمغان آوردن سه امتیاز دیگر برای آلبی‌سلسته و تثبیت جایگاه این تیم در رده دوم جدول مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ منطقه آمریکای جنوبی، ‌رکوردهای دو ستاره فعلی و پیشین جهان را هم شکست.

گل اول مسی، او را به پله اسطوره فوتبال برزیل به‌عنوان رکورددار بیشترین گل زده برای یکی از تیم‌های ملی آمریکای جنوبی رساند. او با گل دومش رکورد پله را هم شکست و با هت‌تریکش در یکصدوپنجاه‌ونهمین بازی ملی خود شمار گل‌های ملی‌اش را به ۷۹ مورد افزایش داد.

مسی پیش از این هم با پیراهن بارسلونا یکی دیگر از رکوردهای پله را شکسته بود. رکورد ثبت بیشترین گل با پیراهن یک تیم باشگاهی. در حالی که پله با پیراهن سانتوس برزیل ۶۴۳ گل در بازی‌های رسمی به ثمر رسانده بود، مسی ۳۴ ساله در دوران حضورش در بارسلونا ۶۷۲ گل در ۷۷۸ بازی به ثمر رساند.

اما علاوه بر این مسی با این هت‌تریک رکورد دوست صمیمی و هم‌تیمی اروگوئه‌ای سابقش لوئیس سوارس را هم به‌عنوان بهترین گلزن منطقه آمریکای جنوبی در بازی‌های انتخابی جام جهانی شکست. این بیست‌وششمین گل مسی در بازی‌های انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی بود که حالا یکی بیشتر از سوارس است.

بامداد امروز اما از یک جهت دیگر هم برای لیونل مسی خاطره‌انگیز شد. او پس از بازی در ورزشگاه مانومنتال شهر بوئنوس آیرس در حضور ۱۷ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم جام قهرمانی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا که تابستان امسال در برزیل بالای سر برد، به نمایش گذاشت و هنگام انجام این کار احساساتی شد و اشک ریخت. مسی با کسب اولین افتخارش با تیم ملی آرژانتین، از زیر فشار روانی سنگینی که به خاطر ناکامی در رده ملی تحمل می‌کرد، خلاص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.