دولت انگلیس تصمیم دارد در آینده به جای اسکورت قایق های حامل پناهندگان از کانال مانش تا سواحل انگلیس آن ها را به فرانسه بازگرداند و دولت آلمان هم از افزایش اخراج پناهجویان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن خبر داده است.

انگلیس اجازه ورود پناهجو از کانال مانش را نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت: گشت های بریتانیا می خواهند در آینده به جای اسکورت قایق های حامل مهاجران در کانال مانش به سواحل انگلیس آن ها را به فرانسه بازگردانند.

به گزارش بسیاری رسانه های انگلیسی و با استناد به محافل دولتی وزارت کشور انگلیس دستورالعمل مربوطه را به گارد مرزی داده است.

دیدار اخیری که بین وزیر کشور انگلیس و همتای فرانسوی اش در این راستا روز چهارشنبه برگزار شد بدون نتیجه پایان یافت. در پایان این دیدار وزیر کشور انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرد که توقف گذرگاه ها برای عبور مهاجران اولویت مطلق برای انگلیس خواهد بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم پیش از این اعلام کرده بود که از هر تاکتیک ممکن برای توقف عبور مهاجران از این تنگه استفاده خواهد کرد. با این همه هنوز مشخص نیست که آیا در این باره توافقی بین انگلیس و فرانسه رخ خواهد داد.

گرم شدن هوا منجر به افزایش هجوم مهاجران از طریق تنگه مانش به انگلیس شده است. بر اساس اطلاعات وزارت کشور انگلیس تنها در روز دوشنبه 785 نفر از طریق کانال مانش از فرانسه به انگلیس آمده اند. در مجموع بر اساس آمارهای منتشر شده در سال جاری میلادی بیش از 13 هزار نفر از طریق این کانال به انگلیس آمده اند. این در حالی است که در تمام سال 2020 تنها 8400 مهاجر از این مسیر به انگلیس آمده بودند.

افزایش اخراج پناهندگان از آلمان

آمارها نشان می دهد که شمار اخراج پناهجویان از آلمان هم بعد از یک دوره کاهش در دوران کرونا دوباره روند افزایشی پیدا کرده است.

یک رسانه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواستی از طرف فراکسیون حزب چپ اعلام کرد که در اولین 6 ماهه سال جاری میلادی 5688 نفر از آلمان اخراج شدند در حالی که در این دوره زمانی در سال 2020 شمار اخراج پناهجویان در آلمان 4616 نفر بوده است.

این اخراج پناهجویان از آلمان بخصوص به کشورهای گرجستان، آلبانی، صربستان و پاکستان وجود داشته است. حدود 140 نفر هم بر اساس اطلاعات دولت آلمان در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی به افغانستان اخراج شده اند. در بین اخراجی ها از آلمان حدود 904 نوجوان و 760 زن وجود داشته است.

شمار اخراج پناهجویان از آلمان با شروع بحران کرونا کاهش پیدا کرد چرا که بسیاری از کشورها برای مقابله با این بحران حمل و نقل هوایی خود را متوقف کرده و مرزهای خود را بستند. این مسئله روی اخراج ها از آلمان هم تاثیر گذاشت.

حزب چپ آلمان این انتقاد را به دولت وارد کرده که بدون توجه به دغدغه ها و نیازهای پناهجویان دوباره افراد بیشتری را از کشورها اخراج می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.