۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 768295

دادستان مشهد گفت: از این پس درصورتی که خودرویی در دستگاه قضایی، انتظامی و... توقیف شود نیاز به ارائه سند دفترخانه‌ای برای اثبات مالکیت نیست و ارائه برگه سبز خودرو کفایت می‌کند.

 «برگ سبز» ملاک  رفع توقیف خودروها

چند روز پیش بود که دادستان کل کشور طی دستوری خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها اعلام کرد: «تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز؛ در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر رسمی نیست مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند».

در این زمینه هم دادستان مشهد به خبرنگار قدس گفت: درصورتی که خودرویی به هر دلیل توسط مقام قضایی و یا نهادهای دیگر توقیف شود مالک خودرو با ارائه برگه سبز آن می‌تواند وسیله نقلیه را رفع توقیف کند و به هیچ عنوان سندی که در دفترخانه‌ها تنظیم شده باشد برای ما ملاک عمل نیست.

درودی ادامه داد: از سوی دیگر اگر افرادی خودشان تمایل و توافق داشته باشند با این اوصاف بازهم برای تنظیم سند به دفترخانه‌ای بروند مانعی ندارد، اما برای دستگاه‌های قضایی، انتظامی و... مهم برگ سبز خودرو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.