معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی البرز با بیان اینکه جاده کرج – چالوس از ظرفیت گردشگری مذهبی برخوردار است، گفت: توسعه گردشگری روستایی و مذهبی در این جاده در دستور کار قرار گرفت.

توسعه گردشگری مذهبی در جاده کرج - چالوس در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی نیکرو گفت: براین اساس نشستی  با حضور دهیار روستای تکیه سپهسالار در محل معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان برگزار و توافقاتی حاصل شد.

معاون گردشگری البرز اظهار داشت:با توجه به موقعیت جغرافیایی و مناسب روستا واقع در جاده کرج - چالوس و وجود بقعه متبرک امامزاده ابراهیم(ع) سالانه پذیرای گردشگران و زائران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: بر این اساس در سال های گذشته به همت شورای اسلامی و دهیاری روستا برای رفاه حال مسافران عبوری با همکاری نهادهای مربوطه اقداماتی در خصوص دیوارکشی و احداث پارکینگ انجام شده است.

وی بیان داشت: عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب در نقاط گردشگری روستا از جمله عمده معضلاتی است که مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی، زائران و گردشگران ایجاد کرده و همین امر زمینه لازم به منظور رفاه حال مسافران، جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، رودخانه، آب شرب مصرفی را فراهم می‌کند.

نیکرو گفت: مقرر شد بازدید میدانی و جلسات مشترک ویژه‌ای به منظور تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای طراحی و ساخت سرویس بهداشتی با همراهی شورای اسلامی و دهیاری روستای سپهسالار برگزار شود.

روستای سپهسالار از توابع بخش آسارا در ۴۳ کیلومتری شمال کرج و به فاصله پنج کیلومتری غرب جاده کرج- چالوس قرار گرفته و تاتی زبان مادری اهالی است.

به گفته متولی و خادم امامزاده وجه تسمیه نام این روستا بر گرفته از نام امامزاده‌ای است که از نوادگان مولا علی(ع) و سپهسالار حضرت معصومه (س) بوده که در راه زیارت امام رضا(ع) در جنگی شکست خورده و کشته می‌شود.

منبع:ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.