دریادار ایرانی گفت: تامین امنیت شاهراه اقتصای ایران در عمق دریاها مهم‌ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش است.

حضور ارتش برای تامین امنیت شاه‌راه‌های اقتصادی ایران در عمق دریاها دائمی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که ناوگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو شکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران با عبور از سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی و آبراه‌های مهم این سه اقیانوس که راه‌های راهبردی بوده و در حوزه ژئوپلتیک دریایی مطرح هستند، عبور کردند و با پیمودن ۴۵ هزار کیلومتر مسیر سخت دریایی و مواجهه و عبور از طوفان‌های سخت هر سه اقیانوس به ویژه اقیانوس اطلس و ۱۲۰ روز دوری از وطن به آب‌های سرزمینی وارد شده و طی چند روز آینده در اسکله پهلو خواهند گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توضیح اعزام ناوهای ایرانی به آب‌های بین‌المللی، افزود: ماموریت مهم «تامین امنیت شاهراه اقتصای جمهوری اسلامی ایران در عمق دریاها» از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده ماست و در آینده هم ادامه خواهیم داد، بیش از ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود و تقریبا بیشترین ساحل یعنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در جنوب کشور در اختیار داریم که در حوزه ماموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اما این بخش به توانمندی در چند حوزه نیاز دارد.

وی یادآور شد: یکی از نیازها در حوزه نیروی انسانی است که بحث آموزش آن‌ها بیشتر مطرح است، دیگری حوزه تجهیزات است و بحث فناوری حرف نخست را در این زمینه می‌زند و حوزه بعدی تکنولوژی است که صنعت گران، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را شامل می‌شود. همه آن‌ها را در اختیار می‌گیریم و در قالب یک برنامه در عرصه دریا حضور پیدا می‌کنیم و حضورمان هم دائمی است.

دریادار ایرانی تصریح کرد: ما در منطقه تنها کشوری هستیم که به صورت مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط تحریم و تهدید انجام می‌دهیم و تا امروز و در آینده این حوزه‌ها را تقویت خواهیم کرد، هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی باز نداشته و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر رفتیم، چون امروز اقیانوس هند هم برای ما تقریبا کوچک است.

وی در پایان در توضیح آخرین وضعیت پیشران‌های تولید داخلی، گفت: در حوزه پیشران، موتور تمام ساخت ایرانی با کمک مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان و با تلاش جوانان برومند طراحی شده است و امیدواریم مراحل تست آن‌ها تمام شود تا نسبت به رونمایی پیشران‌ها اقدام کنیم. پیشران‌های موصوف در واقع موتورهای دیزلی دریایی هستند که از مشخصات ویژه‌ای برخوردارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.