۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 768381

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از غربالگری و پایش سلامت ۵۹۹ هزار و ۶۲۳ مسافر ورودی در مبادی مرزی رسمی کشور به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و قرنطینه ۲۱۰ نفر خبر داد.

پایش سلامت ۶۰۰ هزار مسافر در مبادی ورودی کشور

به گزارش قدس آنلاین از جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی پور ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفند سال ۹۹ آغاز شده و تا صبح امروز شنبه ۲۰ شهریور ماه، ۵۹۹ هزار و ۶۲۳ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

وی افزود: در این مدت ۸۴ هزار و ۵۱۴ مورد تست فوری و ۶۸ هزار و ۶۰۶ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۲۱۰ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد و  هفت هزار و ۴۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.