معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تامین مواد اولیه مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهربابک است.

تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی در شهربابک

به گزارش قدس آنلاین، "کاظم حسین‌زاده" امروز  با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به وجود معادن روباز مس و شکل‌گیری کانی فیروزه در معادن مس شهرستان شهربابک، می توان این شهرستان را از مهم‌ترین قطب های رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور برشمرد.

وی افزود: قریب به ۱۰۰۰ هنرمند در ۴۰ شرکت تعاونی و با مدیریت اتحادیه تعاونی‌های فیروزه در شهرستان شهربابک مشغول به فعالیت هستند.

حسین زاده بیان کرد: حمایت‌های آموزشی، بیمه‌ای، تسهیلاتی و نمایشگاهی برای هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی به ویژه هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است.

وی از تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌ افزوده این رشته هنری خبر داد و گفت: در سال جاری با اجرای طرح تجاری‌سازی به دنبال تکمیل کردن این زنجیره در استان کرمان هستیم که در این زمینه به همکاری دستگاه‌های مرتبط نیازمندیم.»

معاون میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل با همکاری فرمانداری و مجتمع مس شهربابک فعالیت موثری در زمینه جلوگیری از قاچاق سنگ فیروزه انجام داده، به طوری که هم‌اکنون مواد اولیه لازم در اختیار اتحادیه برای توزیع بین شرکت های تعاونی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.