معاون میراث‌ فرهنگی گیلان از ثبت چهار اثر تونل گلسرک امام‌زاده هاشم، استخر لاهیجان، گورستان لهستانی‌ها بندرانزلی و گورستان مفاخر سلیمانداراب رشت در فهرست آثار ملی خبر داد.

ثبت چهار اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: شامل مزار مفاخر گیلان در کنار مقبره میرزاکوچک‌خان جنگلی واقع در محله سلیمانداراب رشت، استخر لاهیجان که از جمله مناطق گردشگرپذیر گیلان محسوب می‌شود، تونل نظامی گلسرک امام‌زاده‌هاشم و همچنین گورستان لهستانی‌ها در شهرستان بندرانزلی چهار اثر تاریخی استان هستند که برای ثبت در فهرست آثار ملی واجد شرایط شناخته شدند.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: در جلسه شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار ملی کشور که در دفتر معاونت میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد، پس از دفاع از پرونده ثبتی این چهار اثر شاخص گیلان، ثبت ملی این آثار مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: ثبت ملی آثار شاخص و تاریخی گیلان گام ارزشمندی در حفظ و صیانت از میراث ارزشمند مردم گیلان به حساب می‌آید که برای تحقق این امر، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بر اساس سیاستگذاری‌های انجام شده در تلاش است با جلب دیدگاه ملی و استانی به این آثار، بازمعرفی و حفاظت موثری از این میراث ارزشمند داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.