معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت استان، حدود ۱۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که نیمی از آنها را اتباع و مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

وجود ۱۰ هزار بی‌سواد در سمنان/ نیمی از بیسوادان اتباع خارجی هستند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل ادهم از نرخ بالای باسوادی در استان خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در فعالیت حوزه سوادآموزی حائز رتبه عالی در کشور شده است.

او ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی هر ساله استان‌های کشور را در شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بر این اساس عملکرد و رتبه عالی برای استان سمنان تعیین شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان درباره وضع باسوادی در استان گفت: استان سمنان از لحاظ نرخ سوادآموزی در وضعیت خوبی قرار گرفته و دارای رتبه دوم کشوری است و با توجه به جمعیت استان، حدود ۱۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که نیمی از آن را اتباع و مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

ادهم، مهم‌ترین چالش پیش روی این نهضت را شناسایی افراد بی‌سواد از جامعه هدف دانست و افزود: اطلاعات شناسایی دقیق از محل زندگی آنان دراختیار نیست و برای شناسایی دقیق آنها نیازمند برنامه‌ریزی جامع‌تری هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های سوادآموزی تنها به باسوادی و خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود، بلکه تعمیق سواد برای کم‌سوادان و ایجاد امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، ترویج سواد کاربردی را از اولویت‌های مهم حوزه سوادآموزی دانست و گفت: با توجه به تغییر رویکرد سازمان‌های بین‌المللی اگر به مقوله سواد با نگاه سنتی پرداخته شود، قطعا جایگاه کشور متزلزل خواهد شد از این رو یادگیری مهارت‌های کاربردی و عملی نیز در کنار سوادآموزی در اولویت است.

ادهم با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی غنی‌ترین محتواهای آموزشی را تولید و فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: تدوین قریب به سه هزار دقیقه محتوای آموزشی و اجرای بیش از یک هزار ساعت دوره آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی، فردی و حرفه‌ای در مراکز یادگیری محلی استان از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود سه هزارنفر سهمیه آموزش و پرورش استان سمنان در حوزه آموزش سواد به جامعه هدف بی‌سوادان است و در هشت مرکز سوادآموزی در سطح استان این مهم انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.