در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۵۱۰ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد قرار گرفت.

بورس رشد کرد؛ شاخص کل به یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران، امروز بیستم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد ۶ هزار و ۸۷ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۵۱۰ واحد روی پله یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «رمپنا» و «شپدیس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سپید»، «شستا» و «برکت» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با افت ۲ هزار و ۷۵۳ واحد، روی پله ۴۶۳ هزار و ۳۴۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۲ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۴۲ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۸۱۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسید.

نمادهای تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نمادهای فملی، رمپنا و شپدیس به ترتیب با ۱۱۹۷.۰۱، ۹۴۷.۶۳، ۶۷۷.۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد اخابر، فخوز و برکت با ۳۲۹.۱۸، ۲۷۴.۳۱ و ۲۵۴.۵۶ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نمادهای زاگرس، فرابورس و بپاس به ترتیب با ۴۹.۱۵، ۱۸.۰۱ و ۱۲.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. ذوب، ارفع و دی، با ۱۸.۰۲، ۱۲.۹۲ و ۱۰.۶۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان به خود اختصاص داد. خودرو، فرآورده نفتی و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

سهام شرکت‌های خمحور، فاما و رمپنا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های چکاوه، سقاین و سرود بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

نمادهای توریل، مدیریت و وسبحان بیشترین افزایش قیمت و نمادهای فزرین، زنگان و کمرجان بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کیمیاتک، کیمیاتک ۴ و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای برکت، ددامح و کدما در بورس تهران داشتند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های مدیریت، اعتماد و توریل و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای اعتماد، اعتماد واعتماد در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نمادهای کمند، وسکرشا و کمند ۲ بیشترین حجم معامله و نمادهای کمند، پالایش و رمپنا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نمادهای دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نمادهای اراد ۷۰۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۲۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.