رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به اختصاص ۱۴۸ هزار دُز واکسن کرونا طی هفته گذشته به استان گفت که با تزریق چهار هزار دُز تا پایان امروز، موجودی واکسن استان به پایان می‌رسد و پس از آن دیگر امکان واکسیناسیون گروه‌های هدف وجود ندارد.

گلستان با کمبود واکسن کرونا مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا فاضل امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر امروز سهیمه‌ای به استان تعلق نگیرد، از فردا تا زمان رسیدن محموله جدید واکسن، مراکز تزریق تعطیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع تزریق واکسن کرونا در گلستان تا روز پنجشنبه گذشته ۷۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۵۲۵ دُز در نوبت اول و ۲۲۵ هزار دُز در نوبت دوم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اگر سرعت تزریق دُز اول افزایش یابد، واکسنی برای تزریق نوبت دوم وجود نخواهد داشت و این مساله ادامه روند کار را با مشکل مواجه خواهد کرد.

فاضل یادآور شد: با جانمایی ۱۳۴ مرکز تزریق واکسن کرونا اعم از تجمیعی و غیرتجمیعی، سرعت تزریق واکسن در کرونا خوب بوده، بطوری که روزانه از مرز ۹ هزار دُز نیز عبور کرده بود.

وی اضافه کرد: گلستان در حال حاضر شیب نزولی شیوع کرونا را تجربه می‌کند بطوری که تعداد مبتلایان و بیماران بستری کرونا از حدود ۲ هزار نفر در هفته گذشته به ۶۵ نفر در امروز رسید.

وی یادآور شد: ۱۲۹ نفر از مبتلایان به کرونای گلستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵۰ نفر از آنان وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا در این استان به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۴ شهرستان استان که هفته گذشته نارنجی بود، این هفته شهرستان رامیان به وضعیت زرد تغییر رنگ پیدا کرده و گرگان، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، آق‌قلا، علی‌آباد کتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد جامعه هدف بالای ۶۰ سال، ۷۱ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴۵ درصد افراد بین ۴۰ تا ۵۰ سال گلستان تاکنون واکسن کرونا را دریافت کردند.

همچنین استاندار گلستان صبح امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از روند تزریق واکسن کرونا در این استان ابراز رضایت کرد و گفت که این استان با تزریق ۷۵۰ هزار دُز واکسن جزو ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ واکسیناسیون کرونا است.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا در گلستان به پایداری نسبی رسیده اما اگر مردم عادی‌انگاری داشته باشند و تزریق واکسن را پایان مقابله با ویروس کرونا بدانند، احتمال رسیدن زودهنگام به پیک ششم دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین گلستان به لحاظ مراکز واکسیناسیون و نیز مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا، جزو پنج استان اول کشور قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که هر مقدار واکسن وارد استان شود، کادر درمان آن را تزریق کنند.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این جلسه با بیان این که بیشتر کارگران بالای ۴۰ سال استان، واکسینه شدند، گفت: انتظار داریم تا شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با راه اندازی مکان تزریق، شرایط ایمن سازی بیشتر کارگران را فراهم کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.