۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 768459

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه مشهد امروز بیستم شهریور بازگشایی شده و فعالیت‌های خود را با محدودیت‌هایی آغاز کرده‌اند.

آغاز فعالیت کتابخانه‌های عمومی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان  با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت شهرستان مشهد از قرمز به نارنجی کلیه کتابخانه‌های عمومی مستقل و مشارکتی از روز شنبه ۲۰ شهریور ماه آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان و اعضا هستند.

وی با بیان اینکه در وضعیت نارنجی فعالیت کتابخانه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است، افزود: کتابخانه‌های عمومی مستقل و مشارکتی هر روز به جز ایام تعطیلات رسمی جهت ارائه خدمات کتابخانه‌ای فعال بوده و سالن‌های مطالعه نیز با ۳۰ درصد ظرفیت آماده ارائه خدمات هستند، استفاده از ماسک برای مراجعان الزامی است و امانت کتاب به صورت قفسه باز و با انتخاب مستقیم عضو انجام می‌گیرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به امکان استفاده از خدمات غیر حضوری در ایام کرونا، عنوان کرد: اعضاء کتابخانه‌ها جهت امانت کتاب می‌توانند با استفاده از طرح «کتاب موتوری» در قالب تماس تلفنی و یا ارسال درخواست اینترنتی از راه‌های معرفی‌شده، منابع مورد نظر خود را از کتابخانه درخواست و در منزل دریافت کنند.

سبزیان با بیان اینکه کتابداری هیچ وقت تعطیل نیست، بیان کرد: در ایام قرنطینه و تعطیلی موقت کتابخانه‌ها، همکاران ما فعالیت‌های مؤثر و مفیدی از قبیل برگزاری پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب و نویسنده در صفحات مجازی شخصی و کتابخانه‌ای اینستاگرام، برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی کتاب با حضور نویسنده‌ها در بستر فضای مجازی اسکای روم و... انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: مدت زمان تعطیلی کتابخانه‌ها، به زمان عضویت اعضا اضافه و جرایم دیرکرد منابع امانتی نیز در این مدت بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.